شناسه خبر : 40840

دلارزدایی در سال آینده میلادی سرعت می‌گیرد

دلارزدایی در سال آینده میلادی سرعت می‌گیرد

پیش‌بینی می‌شود عملکرد دلار، طراحی ارز بریکس و افزایش اعضای بلوک به صورت رسمی، در سال آینده میلادی «دلارزدایی» را سرعت بخشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، در سال جاری میلادی شاهد بودیم که بلوک اقتصادی بریکس برای کاهش اتکای بین‌المللی به دلار آمریکا به شدت تلاش کرد.

قرار است گروه بریکس ضمن پذیرش اعضای جدید و استفاده از ارزهای محلی، در سال آینده میلادی به موفقیت‌هایی جدید دست یابد.

به طور خاص، احتمالاً سه رویداد به سرعت گرفتن برنامه‌های دلارزدایی بریکس در سال ۲۰۲۴ میلادی منجر شود؛ عملکرد دلار، طراحی ارز بریکس و افزایش اعضای بلوک به صورت رسمی، اساس «دلارزدایی» را تشکیل می‌دهند.

این احتمال وجود دارد که گروه بریکس شاهد پیشرفت دلارزدایی در سال ۲۰۲۴ میلادی باشد که دلیل اصلی آن، عملکرد دلار آمریکا است.

در گزارشی که به‌تازگی منتشر شده است، یک تحلیلگر شرکت بانکداری و خدمات مالی آی‌اِن‌جی(ING) درباره عقب‌نشینی دلار سخن گفته است که در نهایت، به نفع اهداف بریکس تمام می‌شود.

براساس گزارش این شرکت، «سرانجام در سال آینده، آمریکا نرخ‌های بهره را کاهش خواهد داد». علاوه بر این، احتمال رکود آمریکا آغازگر «خداحافظی طولانی‌مدت دلار» خواهد بود. پس از آن، زمان آن فرا می‌رسد که گروه بریکس طرح ارز محلی خود را پیش ببرد.

بریکس در نشست سال جاری میلادی خود، برای عضویت در این بلوک اقتصادی از تعدادی از کشورها دعوت کرد، اما در سال ۲۰۲۴ میلادی جایگاه آن‌ها در این بلوک رسمی خواهد شد؛ چنین رویدادی احساسات مثبت بیشتری ایجاد خواهد کرد.

 

ارسال نظر