شناسه خبر : 39046

اختصاصی چابک آنلاین؛

رکود صنعت ساختمان فروش مصالح ساختمانی را کاهشی کرد

رکود صنعت ساختمان فروش مصالح ساختمانی را کاهشی کرد

دبیراتحادیه تولید کنندگان مصالح ساختمانی تهران ادعا کرد که با نظر به شرایط اقتصادی، نوسانات قیمتی و رکود حاکم بر صنعت ساختمان، می توان گفت که خرید و فروش مصالح ساختمانی بسیار ناچیز است.

چابک آنلاین، معصومه دهقان، "مهدی شیخی نیا "در گفت و گو با چابک آنلاین،تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر خریداران مصالح ساختمانی به جای ساخت و ساز به سمت  بازسازی و تعمیرات ساختمانی روی آورده اند. 

وی، با اشاره به رکود حاکم بر صنعت ساختمان، بیان کرد که تعداد اعضای تولید کنندگان  مصالح ساختمانی انجمن  از 1400 شرکت  در 5 سال گذشته  به 1000 عضو کاهش یافته است. 

شیخی نیا  رابطه بازار بورس و بازار مسکن را یک رابطه موثر و مستقیم برشمرد و افزود: از زمانی که بازار بورس از رونق افتاده ، بازار خرید و فروش مصالح ساختمانی و درنتیجه ساخت و ساز مسکن  هم دچار رکود شده است.

به گفته دبیراتحادیه تولید کنندگان مصالح ساختمانی تهران، دیجیتالی شدن و گسترش فضای مجازی بر خرید و فروش مصالح ساختمانی، تاثیر مستقیمی داشته و میل و رغبت  خریداران را نسبت به خرید حضوری مصالح ساختمانی، کمرنگ کرده است. 

دبیراتحادیه تولید کنندگان مصالح ساختمانی تهران  درعین حال به  خریداران مصالح ساختمانی از فضای مجازی هشدارداد که فریب برخی تبلیغات  محصولات و مصالح ساختمانی را نخورند، چراکه بعد از انجام خرید،ممکن است که متوجه کم فروشی و یا حتی  بی کیفیتی  برخی محصولات بشوند.

 

ارسال نظر