شناسه خبر : 39005

اختصاصی چابک آنلاین؛

توجه جدی به تولیدکنندگان بتن سبک اتو کلاو شده در ایران نمی شود

توجه جدی به تولیدکنندگان بتن سبک اتو کلاو شده در ایران نمی شود

دبیرانجمن صنفی تولیدکنندگان بتن سبک اتو کلاو شده در ایران، با اشاره به اینکه فرآیند شکل گیری این محصول در ایران از سال ۱۳۵۱ شروع شده است، بیان کرد: تولید این محصول، در برخی موارد با چالش هایی روبرو بوده زیرا بتن سبک اتوکلاو شده در ایران محدود به خریداران خاص و آشنا با مصالح نوین ساختمانی است و تاکنون استفاده دولت از این محصول آنچنان ویژه نبوده است.

چابک آنلاین، معصومه دهقان، "عبدالرحیم محمدی" در گفت و گو با چابک آنلاین افزود: این مصالح دیوارچینی می تواند به عنوان محصولی مناسب جهت تحقق مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و استفاده در طرح نهضت ملی مسکن ایفای نقشی مناسبی داشته باشد که نشانه بارز آن استفاده کامل در ساخت مجدد پروژه ساختمان پلاسکو است.

وی، با بیان اینکه اگر از صنعت بتن سبک اتوکلاو شده درایران بطورجدی استقبال نشود، این صنعت دچار مشکل می شود، اظهار کرد: در حال حاضر 22 کارخانه در کشور و با اشتغال بیش از 4 هزار نفر در این صنعت، مشغول تولید هستند و این محصول تمام استاندارد های لازم (مقاوم در برابر آتش، زلزله، صرفه جویی در مصرف انرژِی، کاهش صوت و ...) را کسب کرده هر چند که متاسفانه دولت به این صنعت بی توجهی کرده و حمایت های لازم را انجام نمی دهد. 

به گفته دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن سبک اتو کلاو شده در ایران، با حمایت دولت از این تولید، می توان شاهد ایمنی بیشتر در ساختمانها، رونق کارخانه ها و افزایش اشتغال کارگران در این صنعت و بازسازی سریع و ایمن مناطق آسیب دیده پس از زلزله بود.

به اعتقاد وی، تولید بتن سبک اتوکلاو شده، آلودگی محیط زیستی ندارد و نسبت به تولید محصولات دیگر از سوخت کمتری استفاده می کند.

محمدی، با اشاره به اینکه در تمام کشورهای پیشرفته جهان از این محصول استقبال جدی شده، افزود: این محصول در تمام کشورهای جهان علی الخصوص در صنعت ساختمان قاره اروپا استفاده می شود و مورد تبلیغ همگان قرارمی گیرد اما در ایران پروژه های مهم، حاضر به تبلیغ و استفاده از این محصول نیستند.

دبیرانجمن صنفی تولیدکنندگان بتن سبک اتو کلاو شده در ایران درباره رشد صنعت ساختمان در ماههای اخیر، اعلام کرد: در حال حاضر رشد و رونق چشمگیری در صنعت ما ایجاد نشده و کماکان روال فروش محصولات این صنعت مانند قبل توسط مهندسین، طراحان و کارفرمایان قدیمی و آشنا با این محصول به سر می برد و نیازمند ورود مشتریان جدید نظیر پروژه های دولتی و مهندسین جوان در ساختمان سازی ها هستیم.

به گفته وی، بیشترین مشتریانی که تاکنون از این محصول خرید کرده اند رضایت کامل از سطوح صرفه جویی انرژِی و کاهش  مطلوب صوت (مباحث 18 و 19 مقررارت ملی ساختمان) این محصول را داشته اند و معمولا برای نوسازی واحدهای مسکونی و حتی بهسازی ساختمانهای موجود مورد استفاده بوده است.

 

ارسال نظر