شناسه خبر : 38645

اختصاصی چابک آنلاین؛

سازندگان درحین ساخت از طراحان داخلی استفاده نمی کنند

بازارمسکن تاپایان سال راکد خواهد بود

سازندگان درحین ساخت از طراحان داخلی استفاده نمی کنند

یک کارشناس مسکن اعلام کرده که درحال حاضر اغلب ساختمان سازی ها ازکیفیت لازم برخوردار نبوده زیرا اصول اولیه ساختمان سازی در آنها به خوبی رعایت نمی شود.

به گزارش چابک آنلاین، "عباس زرکوب" در گفت و گو با چابک آنلاین، افزودکه دغدغه تأمین مسکن مناسب از موضوعات مهم در برنامه ریزی شهری به شمار می آید هرچند که با وجود سابقه طولانی، همچنان الگوی واحدی درمورد آن وجود ندارد.

به گفته وی، بازار مسکن متاثر از سایر بازارها مانند ارز بوده اما به نظر می رسد که بازار مسکن تا پایان سالجاری نیز در رکود باشد، چراکه در حال حاضر خرید و فروش در این بازار به کندی انجام می شود. 

این کارشناس مسکن تصریح کرده که سازندگان  ساختمان و مسکن به دلیل رکود حاکم بر ساخت و ساز، رغبتی به فعالیت  بیشتر در این عرصه ندارند.

زرکوب، درباره کیفیت مصالح ساختمانی مورد استفاده دربازار مسکن، اذعان داشت که مصالح ساختمانی تولید داخل با توجه به قیمت ها از استاندارد مناسبی برخوردار بوده و مصالح ساختمانی تولید داخل  با مصالح ساختمانی کشورهای اروپایی قابل رقابت است. 

این کارشناس اقتصاد مسکن برآورد کردکه بیشتر سازندگان مسکن و ساختمان از مصالح ساختمانی تولید داخل  استفاده می کنند اما ممکن است تنها 20 درصد مصالح مصرفی در ساختمان ها وارداتی باشند.

وی، درباره عدم به کارگیری طراحان داخلی درحین ساختمان سازی، بیان کرد: در گذشته ،مشارکت طراحان داخلی در حین اجرای سفت کاری ساختمان ها بیشتر بود، اما امروزه به دلیل آشفتگی بازارمسکن و عدم صرفه اقتصادی از طراحان داخلی ساختمان به ندرت استفاده می شود.

زرکوب در اشاره به توانایی و مهارت بالای طراحان داخلی و مهندسان معمار، افزود: خوشبختانه در ایران مهندسان خبره و توانمندی وجود دارد که اغلب در مسابقات بین المللی دارای رتبه برترهستند اما متاسفانه این افراد در بازار مسکن به کارگرفته نمی شوند، درحالیکه درصورت به کارگیری آنها شاهد رشد و شکوفایی بازار مسکن خواهیم بود.

 

ارسال نظر