شناسه خبر : 45631

ایجاد قطب بین‌المللی سلامت در پارک پردیس/ راه‌اندازی اداره‌کل تجهیزات پزشکی

ایجاد قطب بین‌المللی سلامت در پارک پردیس/ راه‌اندازی اداره‌کل تجهیزات پزشکی

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به فعالیت ۱۰۰ شرکت فعال در حوزه سلامت، از راه اندازی قطب سلامت و ایجاد دفتر اداره کل تجهیزات پزشکی در این پارک خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  مهندس مهدی صفاری نیا در چهارمین رویداد ملی صنعتِ دانش بنیان که صبح امروز پنج شنبه در پارک فناوری پردیس برگزار شد، افزود: پارک فناوری پردیس از سال ۸۰ در ۵ برنامه ۴ ساله، توسعه فعالیت‌ها را اجرایی کرده است و از سال ۱۳۹۲ پارک سلامت و جایزه مصطفی ایجاد شد.

وی ایجاد شهرک مسکونی نخبگان را از دیگر اقدامات این پارک در حوزه سلامت دانست و ادامه داد:  برنامه المپیک فناوری که در آن فناوران حوزه‌های منطقه و بین المللی با یکدیگر رقابت می کنند. این رقابت سال آینده برگزار خواهد شد.

صفاری نیا گفت: یکی از بخش‌های بزرگ پارک فناوری پردیس بخش سلامت است که در فازهای توسعه‌ای در فاز ۱ است. فاز ۳ در حال ساخت است و فاز ۴ فاز دانشگاهی است. 

وی خاطر نشان کرد: ما در حوزه سلامت بیش از ۱۰۰ شرکت در حوزه دارو و تجهیزات داریم که محصولات حوزه سلامت شامل دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه را تولید می‌کنند.

وی، انسولین تزریقی، محصولات پروبیوتیک، داروی آنژی پارس، میکروکات، الکتروکاتر را از جمله محصولات تولیدی این شرکت ها دانست.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به شبکه فن بازار خاطر نشان کرد: شبکه فن بازار ملی در ۲۱ استان کشور برقرار است و در این شبکه استانی حضور دارند و مدیریت فن بازارهای استانی را بر عهده دارند.

صفاری نیا با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه های مرجع تجهیزات پزشکی و دارویی در پارک فناوری پردیس یادآور شد: علاوه بر آن اقدام به استقرار دفتر اداره کل تجهیزات و سازمان غذا و دارو در این‌پارک کردیم.

وی تصریح کرد: ما باید با کمک وزارت صمت و وزارت بهداشت تامین مالی را انجام دهیم و امید داریم قطب بین المللی شرکت‌های فناور حوزه سلامت منطقه در پارک فناوری پردیس ایجاد شود.

ارسال نظر