شناسه خبر : 6964

مسیر توسعه کشور از روستاها می‌گذرد

مسیر توسعه کشور از روستاها می‌گذرد

همایش نکوداشت روز دهیار با حضورمعاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمانی شهرداری‌ها ودهیاری‌های کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نماینده مجلس شورای اسلامی، محمود کاظمی مدیر صندوق در استان و مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری و جمعی ازمدیران دستگاه های اجرایی و دهیاران منتخب استان درمحل استانداری برگزار شد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مهدی جمال نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیرکشور نقش روستاها در توسعه کشور را بی‌نظیر دانست و اذعان کرد: توسعه کشور از روستاها می‌گذرد و اگر به روستاها توجه نشود یقینا موفق نخواهیم بود.

جمال نژاد گفت: اگر ما بتوانیم حس تعلق روستائیان را نسبت به روستای خودشان بالا ببریم این احساس تعلق باعث همدلی و وفاق اجتماعی و در نهایت موجب بالا رفتن امنیت ملی کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: باید جایگاه روستاها در نظام برنامه‌ریزی، سیاستگذاری، توزیع اعتبارات، اشتغال و کارآفرینی به طور ویژه دیده شود، اما متاسفانه در بسیاری از روستاها راه را اشتباه رفتیم و در نتیجه آن برخی از روستاهای ما خالی از سکنه شده‌اند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به شعار سال یعنی رونق تولید اشاره کرده و گفت: تولید کننده‌تر از روستاها کجا باید پیدا کنیم؟ اگر به روستاها توجه نشود معضلات و مشکلات آنها متوجه شهرها خواهد بود.

در ادامه محمود کاظمی مدیر استان خراسان رضوی ضمن اشاره به تاریخچه، مبانی قانونی، اهداف و ماموریت‌های صندوق از نقش موثر بیمه‌های اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایجاد رفاه و امنیت اجتماعی و نهایتا  توسعه روستا خبر داد و تاکید کرد همگی باید در جهت پوشش فراگیر بیمه اجتماعی بیش از پیش تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر تمایزاتی با سایر صندوق‌های بیمه‌ای دارد که ازجمله می‌توان به اختیاری بودن عضوت در صندوق، ادامه بیمه پردازی و مبالغ واریزی حق بیمه عنوان کرد که با توجه به این وجه تمایز نقش اطلاع رسانی بسیار مهم است.

وی گفت: دهیاران تاکنون نقش فعال و بسزایی در پیشبرد اهداف صندوق داشته‌اند و باید به‌عنوان بازوی اجرایی دولت در سطح روستا صندوق را حمایت کنند و نقش مبلغ را ایفا نمایند.

وی دومین وجه تمایز صندوق را حمایت همه جانبه دولت به عنوان کارفرمای کشاورزان و روستاییان دانست که با پرداخت سهم دوبرابری حق بیمه این حمایت را داشته است.

 

ارسال نظر