شناسه خبر : 6836

توسعه کنسرسیوم‌های داخلی؛ راه‌حل مشکل بیمه کشتی‌های مبدا و مقصد ایران

توسعه کنسرسیوم‌های داخلی؛ راه‌حل مشکل بیمه کشتی‌های مبدا و مقصد ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تحریم‌های آمریکا و بی‌میلی شرکت‌های بین‌المللی برای بیمه کشتی‌های مبدا و مقصد ایران گفت: باید با توسعه کنسرسیوم‌های داخلی بیمه‌، این مشکل را رفع کنیم.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس، علیم یارمحمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات بیمه‌ای کشتی‌های تجاری در خلیج فارس و دریای عمان به مبدا و مقصد ایران گفت: در سنوات گذشته پیشنهاد شده بود با همراهی برند معتبر جهانی بیمه و همینطور بیمه‌هایی که با ایران همراهی بیشتری داشته‌اند مشارکت داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه با اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان بخشی از تردد کشتی‌های خارجی در بنادر ایران کاهش یافته، اما خوشبختانه کشتی‌های ایرانی توانسته‌اند خلاء موجود در حمل و نقل کالا را پر کنند.

این عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: در شرایط کنونی مهم‌ترین مشکل و دغدغه، پوشش بیمه‌ای کشتی‌ها است چرا که شرکت‌های بین‌المللی بیمه از ترس تحریم‌های آمریکا، کشتی‌های مبدا و مقصد ایران را بیمه نمی‌کنند.

یارمحمدی افزود: تشکیل کنسرسیوم بیمه‌ای متشکل از شرکت‌های بیمه داخلی و حمایتی اعتباری دولت می‌تواند منجر به آن شود تا کشتی‌ها بدون هیچ استرسی در راستای جابه جایی کالا اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: امکان عبور و مرور در خلیج فارس و دریای عمان برای جمهوری اسلامی و کشتی‌های کشورمان مهم است که می‌توانیم با تجمیع امکانات بیمه‌‌ای کشورمان و همچنین همکاری با برخی شرکت‌های بیمه‌ای همراه با جمهوری اسلامی از این مرحله هم می‌توانیم عبور کنیم. 

 

 

ارسال نظر