۲ میلیون و ۹۰۰ هزار حلقه لاستیک با نرخ دولتی در کشور توزیع شد

۲ میلیون و ۹۰۰ هزار حلقه لاستیک با نرخ دولتی در کشور توزیع شد

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار حلقه لاستیک با ارز دولتی میان رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر کشور توزیع شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا داریوش باقرجوان در نوزدهمین جلسه کمیته راهبری حمل و نقل جاده ای مسافر لرستان اظهار داشت: از پانزدهم تیر ماه ۹۷ سامانه توزیع لاستیک با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی راه اندازی و تاکنون سه میلیون و ۱۴۶ هزار حلقه لاستیک به کشور وارد شده است.

وی افزود: در مجموع ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار حلقه آن در قالب حواله توزیع شده که سهم استان لرستان در ۱۸ ماهه ۸۸ هزار حلقه بوده است.

باقرجوان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص کشور و تغییر ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به نیمایی، این سامانه در پایان فعالیت خود قرار دارد و سامانه ای با عنوان توسعه تجارت کالا در وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده است تا لاستیک براساس ارز نیمایی توزیع شود.

وی تصریح کرد: تاکید وزیر راه و شهرسازی پیوستن این سامانه به حوزه اختیارات سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای و مدیریت مناسب آن است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر ۷۸ درصد لاستیک مصرفی خارجی و ۲۲ درصد، تولید داخل است که لاستیک های وارداتی باید از برندهای متناسب با شرایط آب و هوایی و جاده ای کشور باشند.

باقرجوان همچنین افزود: مسافربرهای شخصی رقیب ناوگان حمل و نقل نیستند و به هیچ وجه به دنبال حذف این افراد و توقف چرخه درآمد آنها نیستیم بلکه باید فرصتی فراهم کنیم تا این افراد به ناوگان حمل و نقل عمومی بپیوندند.

وی ادامه داد: موضوع افزایش تخصیص سهمیه سوخت، بسیار جدی و نیازمند طرح در کارگروه تخصیص سوخت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت نفت است اما طرح رتبه بندی رانندگان بخش حمل و نقل عمومی و اختصاص حقوق بر مبنای رتبه در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به وضعیت مطلوب ناوگان اتوبوس لرستان، خواستار پیگیری مطالبات فعالان بخش حمل و نقل و ارتقای کیفیت خدمات این بخش شد.

باقرجوان با اشاره به کاهش ۴۷ درصدی مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای از آغاز بحران کرونا تاکنون بیان کرد: شیوع ویروس ۲۲ هزار میلیارد ریال خسارت به این بخش  وارد کرده است.

وی تصریح کرد: تا کنون بیش از ۹۰ درصد از جامعه آماری مشمول تسهیلات کرونا در این بخش موفق به دریافت تسهیلات ۶ میلیون تومانی در بخش رانندگان و ۱۲ میلیون تومانی به ازای هر نفر بیمه شده در بخش شرکت های حمل و نقل شده اند.

 

ارسال نظر