شناسه خبر : 12259

ارزش پرتفوی سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی از مرز ۲۰ میلیون تومان گذشت

ارزش پرتفوی سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی از مرز ۲۰ میلیون تومان گذشت

ارزش پرتفوی سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی در پایان معاملات روز گذشته به دنبال رشد معاملات بورس در مسیر صعودی قرار گرفت و برای نخستین بار به قیمت بیش از ۲۰ میلیون تومان رسید.

به گزارش چابک آنلاین، آزادسازی سهام عدالت از جمله اقدامات مهم دولت تدبیر و امید بود که در نهایت در ۹ اردبیهشت‌ماه اجرایی شد و از روز ۱۰ اردیبهشت تا هشتم خرداد ماه به سهامداران فرصت داده شد تا چنانچه به دنبال انتخاب روش مدیریت مستقیم هستند و می‌خواهند مالکیت و مدیریت سهام خود را بشکل مستقیم و بدون واسطه در اختیار بگیرند،  با ورود به سامانه www.samanese.ir نسبت به این امر اقدام کنند، اما این فرصت با توجه به استقبال مشمولان سهام عدالت برای انتخاب روش مستقیم در ابتدا تا ۱۵ خرداد ماه و در نهایت تا ۲۹ خردادماه تمدید شد.

شیوه کار مربوط به نحوه معاملات سهام عدالت به دستور رهبر معظم انقلاب در اختیار شورای عالی بورس قرار گرفت که جلسه‌ای در شورای عالی بورس در زمینه تصمیم‌گیری برای معاملات سهام عدالت بشکل اضطراری برگزار و تصمیمات لازم در این زمینه گرفته شد.

تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، منجر به فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت شد و به دنبال این تصمیم اعلام کردند: افرادی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند از تاریخ ۶ خرداد می‌توانند با توجه به شرایط اعلام شده نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.

پرتفوی سهام عدالت با دارایی ۵۰۰ هزار تومان در تاریخ ۶ خرداد که نخستین روز از فروش این سهام بود، ارزشی بالغ بر هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داشت که از همان روز مسوولان وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید بسیاری برای نگهداری سهام داشتند و معتقد بودند که سهام موجود در پرتفوی سهام عدالت از جمله سهم‌های با ارزش بازار بورس است که هر روز می‌توانند به رشدی بیش از روز گذشته برسند.

 ارزش پرتفوی سهام عدالت به مرور و تناسب با افزایش معاملات بازار بورس  با روند افزایشی همراه شد و در نهایت ارزش آن در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۵ تیر ماه) بازار سهام و برخلاف شاخص بورس که روند منفی در پیش گرفته بود با رشد همراه شد و به ۱۹ میلیون و ۲۴۶ هزار تومان رسید.

هفته گذشته که روند معاملات بورس با نوسان همراه بود ارزش پرتفوی سهام عدالت با تغییر چندانی همراه نشد و در محدوده قیمتی ۱۹ میلیون تومان در حال معامله بود، در حالی که در پایان معاملات روز گذشته پرتفوی سهام عدالت به دنبال رشد شاخص بورس در مسیر صعودی قرار گرفت و برای نخستین بار به قیمت ۲۰ میلیون و ۲۹۷ هزار تومان رسید.

157244196

  • کاظم توکلی

    اینجانب که جانباز ده درصد هستم ازسهام عدالت جاماندم

  • ناشناس

    ما که تو کارگزاری مفید ثبت کردیم 1 میلیون تومانی هستش سهاممون. کلن تا 30 میلیون رفت ارزشش واسه ما داره کم میشه تا اینکه بخواد زیاد بشه

  • ناشناس

    اقا اون ۳۰درصد که کذاشتیم فروش چیشد اقا سه ماه شد

  • ..ناشناس

    برای من تا حالا 79 تومن اومد نمیدونم باشون چی بخرم خیلی خوشحالم کرد

ارسال نظر