شناسه خبر : 11454

۹۰ درصد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور مستاجر هستند

۹۰ درصد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور مستاجر هستند

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای کشور گفت: به طور میانگین هرکدام از آموزشگاه‌های آزاد در پی شیوع کرونا حدود ۵۰ میلیون تومان خسارت و ضرر و زیان مالی دیده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین، الله کرم لیراوی اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۷۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در کشور به فعالیت می پردازند که از اسفند ماه به دنبال شیوع کرونا و با هدف حفظ سلامت مهارت جویان و در پی اجرای دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور مستاجر هستند،افزود: مالکان این آموزشگاه ها در این چند ماه باید هزینه های سنگین اجاره بها و همچنین حقوق پرسنل و کارکنان خود را پرداخت می کردند در حالی که درآمدی نیز در این مدت حاصل نکردند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه دولت به منظور کمک به جبران خسارت وارده به آموزشگاه ها تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی با نرخ ۱۲ درصد در نظر گرفته است،اظهار داشت: خیلی از آموزشگاه ها برای دریافت این تسهیلات اقدام کرده اند اما هنوز پرداختی انجام نشده است.

وی با اشاره به بازگشایی آموزشگاه های فنی و حرفه ای از اواخر اردیبهشت همراه با محدودیت در تعداد مهارت جویان و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی،افزود: در حال حاضر به دلیل وضعیت موجود، آموزشگاه ها نمی توانند از همه ظرفیت خود برای جذب و آموزش متقاضیان استفاده کنند.

لیراوی در ادامه با بیان اینکه ۶۰ درصد اجرای آموزش های مهارتی در کشور بر عهده آموزشگاه های آزاد است،اظهار داشت: در صورت حمایت های لازم دولت از بخش خصوصی این ظرفیت وجود دارد که ۹۰ درصد آموزش های فنی مورد نیاز و تقاضا در کشور از سوی این بخش و آموزشگاه های آزاد ارایه شود.

وی در ادامه از پیگیری انجمن صنفی آموزش گاه های آزاد فنی و حرفه ای برای بیمه کردن موسسان و مدیران این آموزشگاه ها خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از موسسان و مدیران این مراکز آموزشی زنان سرپرست خانوار هستند و امیدواریم با رایزنی با مجلس یازدهم بتوانیم این مطالبه را به تصویب رسانده و به قانون تبدیل کنیم.

ارسال نظر