شناسه خبر : 10285

روند افت شاخص‌های بورس آمریکا همچنان ادامه دارد

روند افت شاخص‌های بورس آمریکا همچنان ادامه دارد

شاخص‌های بورسی آمریکا به دلیل وحشت از آسیب‌های اقتصادی ویروس کرونا روز جمعه سقوط کردند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، شاخص S&P که به عنوان معیار اصلی در وال‌استریت شناخته می‌شود، از ۱۹ فوریه تا کنون ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست داده‌است. شاخص‌های داوجونز و S&P روی هم رفته ۳ تریلیون و ۴۳۰ میلیارد دلار از ارزش سرمایه‌شان را از دست داده‌اند. 

بر اساس گزارش رویترز، این دو شاخص در میانه‌های هفته توانسته بودند اندکی سود به دست آوردند اما در روز جمعه همه آن را از دست دادند. اقدام فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره به شاخص‌های بورسی کمک کرده بود که اندکی از کاهش خود را جبران کنند اما با گسترش ترس از آسیب‌های اقتصادی کرونا، این شاخص‌ها دوباره زیان جدی کردند. 

«امیلی رولاند»، استراتژیست سرمایه‌گذاری در صندوق مدیریت دارایی هنکوک در آمریکا می‌گوید:«تمام این کاهش ارزش، به دلیل شیوع این ویروس است.» 

اما با این وجود، «آلیسیا لوین»، استراتژیست صندوق مدیریت سرمایه‌گذاری در نیویورک می‌گوید:«هنوز بسیار نامشخص است که آثار اقتصادی ویروس کرونا در آمریکا چه خواهد بود.» 

در آمریکا حتی سهام شرکت «استارباکس» نیز که در صنعت قهوه فعالیت می‌کند، ۱.۱ درصد کاهش کرد. این شرکت زنجیره‌ای اعلام کرده است که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، فروش آن در چین ۵۰ درصد کاهش یافته است. 

ارسال نظر