شناسه خبر : 42578

احتمال آسیب به شناورها در خلیج فارس و تنگه هرمز

احتمال آسیب به شناورها در خلیج فارس و تنگه هرمز

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد که این شرایط احتمال آسیب به شناورها را به دنبال دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس هشدار سطح زرد دریایی سازمان هواشناسی کشور، سامانه تداوم وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید با جهت شمال غربی و افزایش ارتفاع موج از روز جمعه تا دوشنبه موجب وزش باد موقتی شمال غربی با بیشینه سرعت باد ۲۸ نات و بیشینه ارتفاع امواج در سواحل 1.5 متر و در فراسواحل تا ۲ متر خواهد شد.

منطقه اثر این سامانه روز شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و مناطق غربی هرمزگان، در خلیج فارس و روز یکشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس و تنگه هرمز اعلام شده است.

روز دوشنبه نیز مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر در خلیج فارس با این شرایط جوی همراه خواهد شد.

اثر مخاطره این سامانه، اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورها به‌ویژه شناورهای سبک، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و همچنین اختلال موقت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به ممانعت از فعالیت‌های تفریحی، منع تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت‌های دریایی ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی توصیه کرده است.

ارسال نظر