شناسه خبر : 37905

شرکت هیات ایرانی با هزینه خود و یارانه چین در رویداد سیفیت

شرکت هیات ایرانی با هزینه خود و یارانه چین در رویداد سیفیت

معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: به هیچ وجه این گونه نیست که یک هیات ۶۰ نفره از ایران با هزینه‌های دولت به رویداد تجارت و سرمایه‌گذار چین اعزام شوند.

به گزارش چابک خبر به نقل از ایلنا، چند روز گذشته نامه‌ا‌ی در فضای مجازی منتشر شد مبنی براینکه 6 نفر از مدیران و مسئولان برای حضور در نمایشگاه و رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری کشور چین به این کشور اعزام می‌شوند و گویا در پیوست این نامه،  فهرست 60 نفره برای صدور مجوزهای ماموریت‌ خارجی اعلام شده‌ که البته با پیگیری‌ مشخص شد آن فهرست اعلام شده اسامی تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی است اما بین افکار عمومی این شائبه ایجاد شده که 60 نفر با هزینه دولت و به صورت رایگان در نمایشگاه گوانجو حضور خواهند داشت.     

« علی فکری » رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با تکذیب حضور رایگان هیات 60 نفره ایرانی در چین به هزینه دولت ایران گفت: به هیچ وجه این گونه نیست که یک هیات 60 نفره از ایران با هزینه‌های دولت به رویداد تجارت و سرمایه‌گذار چین اعزام شوند.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه نمایشگاه سرمایه گذاری سیفیت از بزرگترین نمایشگاه‌های جهانی در عرصه سرمایه‌گذاری است که پس از رفع محدودیت‌های کرونایی این رویداد مجددا به صورت حضوری برگزار می‌شود، تاکید کرد: با توجه به یارانه‌ای که دولت چین پرداخت می‌کند، تجار و فعالان بخش خصوصی و دولتی از تمام کشورها از این رویداد فرصت استفاده کرده و با هزینه خود در جهت معرفی فرصت‌های اقتصادی مجموعه خود؛ به فعالان و سرمایه گذاران سایر کشورها در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران هم در طول سال‌های گذشته از این فرصت برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود استفاده می‌کنند.

ارسال نظر