شناسه خبر : 36217

نیمی از خودروهای پایتخت معاینه فنی خود را خارج از تهران می‌گیرند

نیمی از خودروهای پایتخت معاینه فنی خود را خارج از تهران می‌گیرند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن اشاره لزوم نگاه ویژه به پایتخت در قانون هوای پاک گفت: ۴۰ درصد از خودرو‌های پایتخت به دلیل سختگیری کمتر معاینه فنی خود را خارج از تهران می‌گیرند که باید با این مورد برخورد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از میزان، سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در آیین افتتاح ۸ واحد سیار معاینه فنی که در قالب شنبه‌های امید و افتخار برگزار شد با بیان اینکه تهران با ۲ معضل دیرینه ترافیک و آلودگی هوا درگیر است گفت: ترافیک ۶۵ تا ۸۰ درصد بر آلایندگی تاثیر گذار است و اگر می‌خواهیم برای آلودگی هوا چاره‌جویی کنیم باید تهران را متفاوت ببینیم و اقدامات ویژه‌ای در این کلانشهر انجام دهیم.

وی با بیان اینکه قانون هوای پاک برای همه شهر‌ها قانون کلی قلمداد می‌شود در حالی‌که باید برای تهران با توجه به شرایط آن نگاه متفاوتی داشته باشیم، افزود: به راحتی می‌توان با اقدامات ساده مدیریتی با هدر رفت هزینه‌ای اندک به سمت کاهش آلودگی هوا حرکت کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن اشاره به اینکه ۴۰ درصد از خودرو‌های پایتخت به‌دلیل سختگیری کمتر معاینه فنی خود را خارج از تهران می‌گیرند ادامه داد: باید معاینه فنی تهران در سایر استان‌های کشور اجازه کار داشته باشد، ولی بالعکس آن خیر و باید نگاه متفاوت در این زمینه حاکم شود.

سردار حمیدی با بیان اینکه خوشبختانه در مدیریت شهری جدید مراکز متعدد معاینه فنی راه‌اندازی شده است ادامه داد: برای شش ماهه دوم سال مراکز معاینه فنی پرتابل می‌توانند در کنترل میزان آلایندگی نقش به‌سزایی داشته باشند و ما نیز با تخلفات این حوزه برخورد جدی‌تری داشته باشیم.

وی در پایان گفت: قانون هوای پاک پس از چند سال عیان شده و نیاز است نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر تهران نسبت به رفع نواقص و اصلاح آن‌ اقدام کنند.

 

ارسال نظر