شناسه خبر : 9760

۶۰۰ قالیباف مهابادی تحت پوشش صندوق اجتماعی روستائیان قرار گرفتند

600 قالیباف مهابادی تحت پوشش صندوق اجتماعی روستائیان قرار گرفتند

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد گفت: بیش از ۶۰۰ قالی باف مهابادی زیر پوشش صندوق بیمه روستایی این شهرستان قرار گرفتند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چیا قربانی اقدم رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر از قالی‌بافان در صندوق‌های بیمه کشاورزی، روستایی و عشایر قرار دارند که از مزایای آن‌ها بهره‌مند هستند.

او با بیان اینکه در این شهرستان حدود ۱۵۰۰ هزار نفر قالیباف در حوزه فرش مهاباد فعال هستند که به صورت فصلی در نیمه دوم هر سال به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش می‌یابد، افزود: قالی‌بافان این شهرستان که تاکنون زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته‌اند، می‌توانند به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مراجعه و از مزایای آن برخوردار شوند.

قربانی اقدم اضافه کرد: این هنرمندان در قالب کارگاه‌های متمرکز، غیر متمرکز، طرح‌های پشتیبان، شرکت‌های تعاونی و قالیبافان مستقل خانگی مشغول به تولید فرش دستباف هستند.

او با اعلام اینکه آن دسته از قالی بافانی که شرایط صندوق بیمه روستاییان را دارند می‌توانند به عنوان بیمه جایگزین از آن استفاده کنند. تصریح کرد: بافندگان این شهرستان می‌توانند از طریق بیمه عشایر و روستایی خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند و از مزایای آن استفاده کنند.

 رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد اظهار داشت: هم اکنون ۴ کارگزاری صندوق بیمه در سطح شهرستان فعال است که قالی بافان می‌توانند با پرداخت هزینه بیمه از خدمات آن بهره‌مند شوند.

او گفت: سالیانه بطور میانگین ۳ هزارمترمربع فرش درشت بافت از شهرستان مهاباد به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود

ارسال نظر