شناسه خبر : 9516

تمام فعالان وزارت ارشاد می‌توانند به عضویت صندوق اعتباری هنر دربیایند

تمام فعالان وزارت ارشاد می‌توانند به عضویت صندوق اعتباری هنر دربیایند

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: تمام فعالان حوزه‌های زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که فعالیت آن‌ها مورد تایید و واجد شرایط باشند، می‌توانند عضو این صندوق شوند و از مزایای بیمه تامین اجتماعی نیز استفاده کنند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، منصور وحیدی فر یکشنبه شب در جمع هنرمندان و فعالان رسانه های شهرستان میبد افزود: این صندوق از سال ۸۲ شروع به کار کرد و بیمه هنرمندان به عنوان اولین اقدام در دستور کار قرار گرفت.

وی با شاره به اینکه هنرمندان بدون هیچ مشکل و بورکراسی اداری می‌توانند به عضویت صندوق درآیند ، تصریح کرد: حتما لازم نیست یک هنرمند خوشنویس در چند نمایشگاه شرکت و یا یک نویسنده چند کتاب منتشر کرده باشد بلکه معیار این است که فرد واجد شرایط ، دارای رتبه ممتاز هنری و فعال در حوزه مرتبط با وزارتخانه باشد.

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر در ادامه یادآور شد : البته این موضوع نباید موجبی برای معرفی هنرمند نماها به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و صندوق اعتباری هنر شود.

وی در این نشست به بیمه تکمیلی به عنوان موضوعی اصلی برای هنرمندان اشاره کرد و اظهارداشت: بیمه تکمیلی هنرمندان با خدماتی که ارائه می‌دهد از بهترین بیمه های تکمیلی در کشور است و درخواست می‌شود ،هنرمندان از این فرصت ایجاد شده استفاده کنند و معرف این بیمه به دیگر هنرمندان باشند ، متولیان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این ارتباط اطلاع رسانی کنند.

وحیدی فر خاطرنشان کرد: هیچ منعی برای بیمه تکمیلی هنرمندان نیست و تنها معیار عضویت در صندوق اعتباری هنرمندان است.

این مسوول با اشاره به طرح‌های بیمه امید و آرامش  و ارائه تسهیلات یادآور شد و گفت: صندوق  یک  نوع تسهیلات به میزان پنج میلیون تومان برای هنرمندانی که بدهی و یا نیاز ضروری دارند ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: این صندوق به دنبال انعقاد قرارداد با صندوق کارآفرینی امید است و هنرمندانی که طرحی را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه دهند و طرح آنها باید برای  دریافت وام از بانک های عامل تایید شود ،البته این صندوق نقشی در رد یا قبول طرح ندارد.

وحیدی فر تصریح کرد: این طرح ها باید توجیه کامل داشته باشد و ارائه دهنده طرح ۱۰ درصد وام دریافتی از یک میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان هستند.

وی به یکی از سامانه‌های این صندوق هم اشاره کرد که ۲۲ بهمن امسال رونمایی می‌شود و صادرکننده کارت هنر برای هنرمندان عضو است که می‌توانند از طریق آن از امکانات فروشگاهی ، تسهیلات هتل‌ها و..استفاده کنند و این کارت به منزله شناسه هنری آنهاست.

وی به سامانه پروانه که برای عرضه آثار هنرمندان که یک نوع کسب و کار مجازی است نیز اشاره کرد.

صندوق اعتباری هنر فرصت و ظرفیتی است برای خدمت‌رسانی به هنرمندان و فعالان عرصه رسانه اما متاسفانه اطلاع رسانی آن به صورتی که باید در استان یزد انجام نشده است ، البته فعالان در عرصه هنر و از جمله رسانه نیز خود باید پیگیر عضویت در این صندوق که به صورت مجازی و از طریق سایت " honarcredit.ir "صورت می گیرد، باشند.

این نشست به منظور شنیدن درخواست و مشکلات هنرمندان و اعضا ی صندوق برگزار شده بود  متاسفانه فقط  هفت نفر حضور داشتند در صورتی میبد بیش از ۱۵۰ نفر هنرمند و فعال رسانه‌ای دارد.

معاونان صندوق اعتباری هنر ایران روز شنبه با هدف بررسی مشکلات اصحاب هنر و فرهنگ استان یزد به این استان سفر کردند و  آنها به ۱۰ شهرستان‌ استان سفر و از نزدیک با مسائل و مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر آشنا می‌شوند.

معاون و اعضا صندوق اعتباری هنر در حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تاکنون در سفرهای حمایتی خود به استان‌ها با بیش از چهار هزار هنرمند در مناطق مختلف کشور از نزدیک دیدار کردند.

دولت در سال ۱۳۸۲ صندوقی تحت عنوان صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران تشکیل داد که در ۱۵ سال گذشته در زمینه‌های تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، طرح تکریم مستمری، کمک مستمری و تسهیلات رفاهی به هنرمندان امکانات لازم را ارائه می‌دهد.

تا کنون ۸۵ هزار هنرمند از سراسر کشور عضو این صندوق شده‌اند.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.   

ارسال نظر