شناسه خبر : 9443

ارائه خدمات درمانی به بسیجیان در ۴۹ مرکز درمانی کشور میسر شد

ارائه خدمات درمانی به بسیجیان در 49 مرکز درمانی کشور میسر شد

مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان با اعلام جزئیات چگونگی استفاده بسیجیان از خدمات بیمه‌ای، از ارائه خدمات درمانی به بسیجیان در ۴۹ مرکز درمانی در کشور و تهیه پرونده الکترونیک سلامت برای بسیجیان عضو این مؤسسه خبر داد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس، ارائه خدمات درمانی به اقشار مختلف مردم یکی از خواسته‌های به حق آنها بوده و برخی دستگاه‌ها نیز سعی می‌کنند در کنار وزارت بهداشت خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم عرضه کنند.

یکی از همین دستگاه‌ها سازمان بسیج مستضعفان است که با ورود به حوزه بهداشت و درمان به ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم به ویژه بسیجیان و مردم مناطق محروم کرده و در کنار ایجاد مراکز درمانی در نقاط مختلف، گروه‌های جهادی و تیم‌های پزشکی را نیز سازماندهی و به مناطق کم برخوردار اعزام می‌کند.

مؤسسه تأمین درمان بسیجیان یکی از مراکز فعال در حوزه درمان در مجموعه سازمان بسیج است و در سالهای اخیر اقدامات خوبی در این مسیر انجام داده است.

«عیسی مالمیر» مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان به تشریح فعالیت‌ها و اقدامت بهداشتی و درمانی این مؤسسه در کشور پرداخت و از برنامه‌های آینده این مؤسسه خبر داد.

وی از فعالیت 49 مرکز درمانی این مؤسسه در کشور، پوشش بیمه‌ای 100 هزار بسیجی، ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم در قالب تیم‌های پزشکی و گروه‌های جهادی، برنامه ریزی برای اجرای برنامه سلامت الکترونیک، تهیه پرونده سلامت برای بسیجیان مراجعه کننده به این مؤسسه  و.... خبر داد. مشروح این گفت‌وگو از نظرتان می‌گذرد. 

*فعالیت 24 ساله مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان

مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان از چه زمانی فعالیت خود را آغاز کرده است؟

مالمیر: مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان از سال 72 در راستای بند «ب» اساسنامه بنیاد تعاون بسیج به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بسیجیان معسر و دیگر نیازمندان در کشور تأسیس شده است.

از سال 72 تا 74 مسائل حقوقی آن پیگیری شد و در نهایت در سال 74 کار خود را شروع کرده و اکنون فعالیت ‌های خوبی را در نظر دارد. مباحثی مانند احداث درمانگاه، خدمات ناباروری، خدمات جامعه بیمه‌ای و صندوق‌های مددکاری از جمله خدمات در نظر گرفته شده است.

درباره تعداد مراکز درمانی این مؤسسه در کشور توضیح دهید.

مالمیر: در تمام استان‌ها سرپرستی و نمایندگی داریم. این سرپرستی به صورت حقوقی و قانونی با ما ارتباط دارد اما از نظر تشکیلات و تعاملات با فرمانده سپاه استان نیز در تعامل هستیم. البته در بیش از 50 درصد استان‌های ما این نمایندگی‌ها نیمه فعال هستند؛ چراکه سیاست جدید بنیاد تعاون بسیج این است که ما به حوزه سخت‌افزاری کمتر ورود کنیم و بیشتر فعالیت ما در حوزه نرم‌افزار باشد و از ظرفیت موجود نهایت استفاده را کنیم.

با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت و سیاست‌های بنیاد تعاون بسیج تأکید ما بر حوزه بهداشت و پیشگیری است؛ چرا که ما متولی درمان کشور نیستیم؛ متولی درمانی کشور مشخص بوده و دارای منابع و امکانات لازم است.

بنابراین باید یک مزیت نسبی نسبت به ساختارهای دیگر درمانی کشور داشته باشیم و کاری را که وزارت بهداشت نمی‌تواند انجام دهد، مؤسسه تأمین درمان و بسیج جامعه پزشکی آن را انجام دهد؛ در نتیجه با توجه به اسناد بالادستی باید تغییر شکلی را در مؤسسه ایجاد کنیم.

به دلیل اینکه فناوری‌های نوینی در حوزه سلامت ورود پیدا کرده‌اندو بحث سلامت الکترونیک مطرح است؛ مثلاً گفته می‌شود بنیاد اجتماعی احسان به مناطق محروم رفته و در روند امور درمانی بیماران برای نمونه تصاویر پزشکی مانند رادیولوژی را به تهران ارسال می‌کند که اینها فناوری‌های نوینی است که از آن استفاده خواهیم کرد. 

*ارائه خدمات بیمه‌ای و درمان ناباروری 

مرکز شفای مهر شما چه کارهایی انجام می‌دهد؟

مالمیر: این مرکز در حوزه بیمه‌ای است؛البته اکنون فعالیت‌های آن مقداری محدود شده است. کل فعالیت مرکز مهر در راستای ارائه خدمات بیمه‌ای به بسیجیان است؛ ضمن اینکه در دو حوزه ناباروری و مددکاری نیز ورود پیدا کرده است اما فعالیت اصلی آن ارائه خدمات جامع بیمه‌ای است.

 چه تفاوتی بین  فردی که خود  شخصاً اقدام به  بیمه شدن می‌کند با  شما که به عنوان بیمه‌کننده بسیجیان این کار را انجام دهید وجود دارد؟ با توجه به اینکه برخی از بسیجیان در استان‌‌‌‌های کم‌برخوردار قرار دارند و شاغل نیستند.

مالمیر: ما افرادی را بیمه می‌کنیم که در هیچ جا بیمه نباشند؛ در نتیجه هرکس شاغل و بیمه باشد را بیمه نمی‌کنیم. در حالت عادی باید رابطه بین کارفرما و کارگر برای تحقق بیمه  وجود داشته باشد تا فرد مشمول بیمه باشد؛ در نتیجه جامعه مخاطب ما بسیجیانی هستند که در جایی مشغول به کار نیستند.

*بیمه شدن 11 هزار و 300 خانوار بسیجی در سال

اکنون 11 هزار و 300 خانوار بسیجی در سال بیمه می‌شوند. برای نمونه بسیجی که شغل آزاد دارد اما به دنبال بیمه شدن است به ما مراجعه می‌کند و ما به عنوان کارفرما عمل می‌کنیم و با تأمین اجتماعی تفاهم کرده‌ایم تا ما کارفرما شویم و حق بیمه را از فرد گرفته و به تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنیم؛ البته اکنون به صورت غیرحضوری روند بیمه شدن انجام می‌شود.

*بیمه کردن بسیجیان با کمتر از هزینه پرداختی به تأمین اجتماعی

 آیا بسیجی عادی یا فعال بودن امتیازی برای استفاده از خدمات مؤسسه دارد؟

مالمیر: اکنون فرد چه بسیجی عادی باشد و چه فعال، در صورت درخواست بیمه شدن، بیمه می‌شود. در کل، باید گفت شرایط حاکم بر بیمه تأمین اجتماعی در بیمه کردن این مؤسسه نیز حاکم است. ما از هر بسیجی برای بیمه شدن ماهانه 473 هزار تومان دریافت می‌کنیم؛ در صورتی که اگر فرد بخواهد به صورت خویش‌فرما بیمه شود باید حدود 150 هزار تومان بیشتر پرداخت کند؛ یعنی شرایطی ایجاد می‌کنیم که یک بسیجی با مبلغ بین 150 تا 200 هزار تومان کمتر بیمه شود؛ ضمن اینکه بیمه ما همه مزایای بیمه تأمین اجتماعی را  به جز بیمه بیکاری و بارداری دارد.

آیا در بیمه کردن بسیجیان سنوات و بازنشستگی برای فرد لحاظ می‌شود؟

مالمیر: بله، سنوات برای فرد محاسبه شده و فرد بازنشست می‌شود اما بیمه ما بیمه بیکاری و دوران بارداری ندارد.

 هر بسیجی برای بیمه شدن باید ماهانه 473 هزار تومان پرداخت کند؛ در صورتی که اگر فرد بخواهد به صورت خویش‌فرما بیمه شود، باید حدود 150 هزار تومان بیشتر پرداخت کند

*100 هزار بسیجی تحت پوشش بیمه 

 اکنون چه تعداد بسیجی تحت پوشش بیمه مؤسسه درمان بسیجیان قرار دارد؟

مالمیر: اکنون حدود 100 هزار نفر بسیجی بیمه هستند و ما از طریق نواحی و پایگاه‌ها اطلاع‌رسانی در این خصوص را انجام می‌دهیم. 

*فعالیت 49 مرکز درمانی بسیجیان در کشور

آیا مراکز درمانی تحت پوشش مؤسسه قرار دارد؟

 

مالمیر: تاکنون ما 49 مرکز درمانی را طراحی و راه‌اندازی کردیم که برخی سودده و برخی نیز زیان‌ده هستند. از این تعداد به طور متوسط بیش از 80 درصد استان‌ها این مراکز را در مرکز استان خود دارند و در بقیه استان‌ها نیز در حال ایجاد مراکز هستیم.

در برخی استان‌ها مانند ایلام، خراسان رضوی و کرمانشاه در برخی از شهرستان‌های آن نیز مرکز درمانی داریم.

 اگر فرد بسیجی پس از مراجعه به مراکز درمانی بسیجیان نیاز به خدمات سطح بالاتری داشته باشد، چگونه از آن حمایت می‌شود؟

مالمیر: قبلاً کارتی با عنوان «بشیر سلامت» داشتیم که افراد را با بیمارستان‌های نیروی مسلح ارتباط می‌دادیم و هر کس این کارت را به همراه داشت، 30 درصد تخفیف دریافت می‌کرد؛ برای نمونه اگر فرد بسیجی به بیمارستان بقیه‌الله (عج) مراجعه می‌کرد به آن 30 درصد تخفیف می‌دادیم اما متأسفانه نیروهای مسلح همکاری لازم را نکرده و اعلام کردند هزینه‌های ما بالا رفته و امکان ارائه خدمات نداریم.

اکنون کاری که ما در حال پیگیری آن هستیم موضوع درمان صد درصد رایگان بسیجیان است؛ البته این به صورت موردی انجام می‌شود اما اینکه به صورت قانونمند باشد اکنون به این شکل نیست، اما بسیجیانی که به مراکز وابسته خودمان یعنی به همان 49 مرکز درمانی مراجعه می‌کنند، 30 تا 40 درصد تخفیف دریافت می‌کنند اما در مراکز درمانی غیروابسته تخفیفی داده نمی‌شود.

 درباره بیمه تکمیلی بسیجیان و اینکه چگونه آنها می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، توضیح دهید؟

مالمیر: نیروی انسانی سازمان بسیج تا سال گذشته موضوع بیمه تکمیلی را به مؤسسه خدمات درمان بسیجیان واگذار کرده بود و سالانه 7 تا 8 میلیارد تومان به مؤسسه ما پرداخت می‌کرد تا بسیجیان را بیمه تکمیلی کنیم.

اما سال قبل نیروی انسانی سازمان بسیج اعلام کرد که بودجه نداریم؛ در نتیجه این بخش را از ما گرفته و به صندوق ذخیره بسیجیان داده است اما باز این کار ابتر ماند؛ البته ما تا پایان سال جاری هزینه‌های لازم را بهکسانی که آنها را بیمه تکمیلی کرده‌ایم پرداخت می‌کنیم.

*تسهیلات 2 میلیون تومانی برای درمان ناباروری

درباره برنامه‌های مؤسسه در جهت توجه به سیاست افزایش جمعیت و اجرای طرح رویش امید برای درمان ناباروری توضیح دهید؟

مالمیر: مرکز مهر شفای مؤسسه تأمین درمان بسیجیان طرحی با عنوان «رویش امید» را از دو سال پیش شروع کرده است که هدف آن در راستای تعالی جمعیت در سیاست‌های جمعیتی است. در اولین اقدام با مرکز علمی و درمانی شهید صدوقی یزد قراردادی منعقد کردیم که در نتیجه تا سقف 2 میلیون تومان از ناباروران حمایت می‌شود.

در سال 95 اولین قرارداد با این مرکز جامع ناباروری منعقد شد. در سال 96 و 97 با مراکز رویان، جهاد دانشگاهی کرمانشاه و مرکز ناباروری میلاد مشهد قرارداد بسته‌ایم؛ در نتیجه اگر به صورت منطقه‌ای موضوع را بررسی کنیم، اکنون یک مرکز در غرب، یکی در شرق، مرکز دیگری در جنوب و یک مرکز در تهران فعالیت می‌کند.

افرادی که نیاز به استفاده از این خدمات دارند به سرپرستی‌های ما در استان‌ها مراجعه می‌کنند و این سرپرستی‌ها نیز افراد را به 4 مرکز ناباروری که ما در کشور با آنها همکاری می‌کنیم معرفی کرده و این افراد تا سقف 2 میلیون تومان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

تلاش می‌کنیم تا سال آینده این مبلغ را به 3 میلیون تومان افزایش دهیم؛ چرا که هزینه انجام یک عمل IVF حدود 17 میلیون تومان هزینه دارد. در سال 99 در بحث تعداد بیماران تحت پوشش و سقف ریالی پرداختی به آنها تجدیدنظر می‌کنیم.

جامعه هدف ما بسیجیان معسر و مردم بی‌بضاعت هستند و اگر کسی حتی به صورت موردی به ما مراجعه کند و بسیجی نیز نباشد، ما به آن خدمات ارائه می‌‌دهیم.

صحبت از اجرای  طرح پزشکی از راه دور و سلامت الکترونیک در این مؤسسه شده، توضیح دهید چه کارهایی در این خصوص انجام داده‌اید؟

مالمیر: تجربه‌ای که در بسیج جامعه پزشکی داشتیم این بود که به مناطق محروم می‌رفتیم و به این نتیجه رسیدیم که برخی از مردم نیاز به خدمات تخصصی دارند؛ مانند انجام سونوگرافی.

البته ایجاد و ارائه این موارد از جهت اقتصاد سلامت مقرون به صرفه نیست؛ در نتیجه بحث سلامت الکترونیک مدت زیادی است که در دنیا مطرح شده اما در کشور ما کمتر از 10 سال است که ورود پیدا کرده و هنوز نیز نهادینه نشده است. یکی از علت‌‌های آن ضعف زیرساخت IT است؛ ضمن اینکه بیگانه بودن پزشکان نیز با این موضوع علت دیگر عدم نهادینه شدن آن است.

ما با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همکاری داریم و با همکاری این ستاد در مناطق محروم مانند کلیبر، زهک و پاوه به صورت پایلوت این طرح را اجرا کردیم؛ به این شکل که مرکز بهداشت آنها را تکمیل کرده‌ایم.

*اجرای طرح سلامت الکترونیک در مراکز درمانی بسیج

ما در بسیج جامعه پزشکی صرفاً در تأمین نیروی انسانی با آنها همکاری می‌کنیم و قول داده‌ایم در سال آینده این طرح را در سه استان به صورت پایلوت اجرا کنیم تا بسیجیان برای استفاده از آن مراجعه کنند و اگر این طرح در سال آینده در این سه استان موفقیت‌آمیز بود، این طرح را در سال 1400 در تمام مراکز درمانی خود در کشور اجرا می‌کنیم و سعی می‌کنیم در سال 99 سه استان را به زیرساخت الکترونیکی تجهیز کنیم که در این خصوص با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تفاهم‌هایی انجام می‌شود.

طرح سلامت الکترونیک در سال 1400 در تمام مراکز درمانی بسیج اجرا خواهد شد

 در خصوص ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی چه کارهایی را برای خانواده‌ها انجام داده‌اید؟

مالمیر: موضوع سبک زندگی در سیاست‌های جمعیتی مورد اشاره قرار گرفته؛ ضمن اینکه در ابلاغیه سیاست‌های کلی سلامت نیز به آن اشاره شده است. بسیاری از مواردی که در حوزه سلامت با مشکل روبرو هستیم و بار مالی زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند را می‌توان با کارهای ابتدایی جبران کرد.

*آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی به خانواده‌ها

ما در حوزه سبک زندگی ورود پیدا کرده‌ایم و در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران کلاس‌هایی را در حوزه‌های مختلف مانند روانشناسی برگزار کرده‌ایم. با نواحی 23‌گانه بسیج تهران در خصوص آموزش سبک زندگی به خانم‌های خانه‌دار همکاری داریم.

معتقدیم درمان کار پزشکان است و ما فعلاً در بحث آموزش ورود کرده‌ایم؛ ضمن اینکه در حوزه رفتارهای اجتماعی و سبک زندگی نیز ورود کرده‌ایم و بنا داریم یکی از طبقات ساختمان مؤسسه را برای آموزش سبک زندگی مورد استفاده قرار دهیم که این کار از خرداد ماه سال آینده شروع می‌شود.

*شناسایی 459 نقطه آسیب پذیر و محروم در کشور

درباره محرومیت‌زدایی و اعزام تیم‌های درمانی به این مناطق چه فعالیت‌هایی انجام داده‌اید؟

مالمیر: در بسیج جامعه پزشکی طرح تیم‌های شهید رهنمون شامل پزشک، پرستار و ... را انجام می‌دهیم؛ضمن اینکه موضوع دیگر فعالیت گروه‌های جهادی است. این مؤسسه از دو سال پیش به حوزه گروه‌های جهادی ورود کرده و این گروه‌ها در مناطق محروم حضور پیدا می‌کنند و بر اساس طرح «کرامت» توسط معاونت اجتماعی سازمان بسیج، 459 منطقه محروم در کشور را که  بر آسیب‌های اجتماعی متمرکز بودند، شناسایی شده‌اند و معتقد هستیم اکنون باید این مناطق دستخوش تغییر شود. 

بر این اساس اعلام کردیم تا معاونت‌های سرپرستی ما در استان‌ها با معاونت اجتماعی سپاه ناحیه به تفاهم برسند و ناحیه سپاه مناطق محروم را تعیین کرده، فرمانده استان آن را تأیید و در نهایت آن را به معاونت اجتماعی سازمان بسیج اعلام کند. همچنین قرار است جلسه دیگری را برگزار کنیم تا ببینیم چند منطقه آسیب‌زا در مناطق محروم وجود دارد.

اکنون طرح «یاسر» با نام «یاوران سلامتی رهبر» اجرا می‌شود؛ این طرح در راستای بحث استفاده از نرم‌افزار است؛ یعنی وقتی گروه‌های جهادی ما در مناطق محروم حضور پیدا کرده و خدمات پزشکی لازم را ارائه می‌دهند این خدمات ثبت می‌شود و بیماران نیاز به خدمات سطح یک را به درمانگاه‌های خودمان ارجاع می‌دهیم و اگر به خدمات سطح 2 مانند جراحی نیاز داشت، آن را به بیمارستان ارجاع می‌دهیم؛ ضمن اینکه خدمات سطح 3 ما مربوط به توانبخشی است؛ مانند جانبازانی که نیاز به این خدمات دارند.

طرح یاسر در قالب فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق محروم اجرا و خدمات درمانی ارائه شده به بیماران در سامانه‌ای ثبت می‌شود

ما شروع به احداث مرکز جامع توانبخشی در یزد کرده‌ایم و دومین مرکز جامع توانبخشی را نیز در دماوند ایجاد می‌کنیم و بسیاری از بازنشستگان می‌توانند خدمات لازم را در این مراکز دریافت کنند. 

اکنون چالش ما در سطح 2 است؛ یعنی اینکه بیمارستان‌ها اعلام کنند به بیماران ما هنگام ارائه خدمات درمانی 50 درصد تخفیف می‌دهند که ما در قالب طرح یاسر که پایه آن استفاده از گروه‌های جهادی است، آن را اجرا می‌کنیم.

 برای این کار نیز یک پایه نرم‌افزاری تهیه می‌شود تا خدمات ارائه‌شده به افراد در مناطق محروم مستندسازی شود و دستور طراحی این سامانه صادر شده تا گروه‌های جهادی که خدمات درمانی به افراد این مناطق می‌دهند، این اطلاعات را در این سامانه ثبت کنند.

درباره فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ توضیح دهید؟

مالمیر: در بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ 22 هزار پزشک عضو هستند که از این تعداد 4780 نفر پزشک و بقیه پیراپزشک هستند اما باید اذعان کنیم که متأسفانه نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم و استفاده از آنها محدود است.

22 هزار پزشک و پیراپزشک در بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ عضویت دارند و یکصد تیم پزشکی در مناطق کم برخوردار تهران خدمات می‌دهند

یکصد تیم پزشکی ما در مناطق 10 تا 19 تهران خدمات لازم را ارائه می‌دهند و ما این تیم‌های پزشکی را به کیف امداد و احیا و دستگاه‌های فشارسنج و قند خون تجهیز کرده‌ایم؛ ضمن اینکه به آنها اعلام کردیم تا داروهای ابتدایی مورد نیاز بیماران را نیز به آنها بدهند.

درباره برنامه‌های آینده مؤسسه تأمین درمان بسیجیان توضیح دهید؟

مالمیر: علاوه بر بحث سلامت الکترونیک که اعلام کرده‌ایم در سال آینده سه استان را به صورت پایلوت اجرایی می‌کنیم، بحث طرح یاسر را که با استفاده از نرم‌افزار از توان گروه‌های جهادی استفاده می‌کنیم را اجرا خواهیم کرد.

برنامه‌های آموزشی در حوزه سبک زندگی را دنبال می‌کنیم؛ ضمن اینکه به دنبال آن هستیم متخصصان مختلف مانند چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی را به صورت موردی به مناطق محروم بفرستیم و تفاهم‌نامه‌ای بین مؤسسه تأمین درمان بسیج، معاونت اجتماعی سازمان بسیج و بسیج جامعه پزشکی شکل گیرد تا اطلس سلامت در استان‌ها را طراحی کنیم و متناسب با شاخص‌های بهداشتی هر استان نیازهای آن را پیگیری کنیم.

 مؤسسه تأمین درمان برای اینکه بتواند از حالت سنتی‌محور خود جهش داشته باشد، بحث سلامت الکترونیک را مورد توجه قرار داده است؛ ضمن اینکه ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای صد هزار نفر بسیجی که عضو ما هستند از برنامه‌های آتی این مؤسسه است؛ به این شکل که به صورت اختصاصی برای آنها پرونده الکترونیک سلامت ایجاد می‌شود.

برای صد هزار نفر بسیجی عضو مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان پرونده الکترونیک سلامت تهیه می‌شود

برنامه دیگر ما موضوع عدالت در سلامت است که دو شاخص یکی در دسترس بودن و دیگری فراهم بودن بسیار مهم است و ما بر روی این دو شاخص کار می‌کنیم.

 آیا تعرفه درمانی برای بسیجیانی که به مراکز درمانی شما مراجعه می‌کنند رایگان است؟

مالمیر: این تعرفه‌ها رایگان نیست، بلکه بسیجیان هنگام مراجعه به مراکز درمانی ما از 40 درصد تخفیف استفاده می‌کنند. 

تعاملات شما با وزارت بهداشت چگونه است؟

مالمیر: ما تنها مؤسسه نظامی هستیم که به صورت مستقل با وزارت بهداشت در تعامل هستیم. در حوزه بسیج جامعه پزشکی با وزارت بهداشت تعاملات زیادی داریم؛مانند اجرای طرح فشار خون اما در حوزه تأمین درمان فقط در مسائل حقوقی مانند پروانه بهره‌برداری همکاری داریم؛البته در بسیج جامعه پزشکی در حوزه عملیاتی تعاملات زیادی با وزارت بهداشت داریم.

  • یوسف کیهانی

    بیمه بسیجیان

  • رستم دوستی عظیمی

    چه طور ثبت نام کنم

  • حسین

    خواستم خودم را بیمه تامین اجتماعی کنم من ۷سال فعال هستم. تشکر

  • حسین

    من میخوام عمل کنم.ایا درکلینک اگر بیمه تکمیلی داشته باشم قبول میکنند؟

ارسال نظر