شناسه خبر : 9421

صندوق بیمه عشایر ۶۰ درصد از مشمولان بیمه کرمانشاه را پوشش داد

صندوق بیمه  عشایر ۶۰ درصد از مشمولان بیمه کرمانشاه را پوشش داد

فرماندارسنقروکلیایی گفت: با تشریح مزایای عضویت در بیمه توسط روستائیان و عشایر،بخشداری ها و دهیاران باید اطلاعات کامل را در اختیار مردم روستا قراردهند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ناصر معصومی زاده فرماندارسنقروکلیایی  گفت:با توجه به اینکه حوادث و بلایای طبیعی بیشترین خسارات را به روستاییان تحمیل میکند،بیمه روستاییان و عشایر میتواند در راستای جبران خسارات نقش قابل توجهی را ایفا کند.

او با اشاره به حوادث طبیعی فروردین ماه امسال در این شهرستان اقدامات انجام شده شامل مقاوم سازی مسکن روستاییان و جبران بخشی از این خسارت ها توسط دستگاه های اجرایی را تشریح کرد.

 سجاد طاهری مدیرت صندوق بیمه روستاییان و عشایر در استان کرمانشاه بیان کرد: صندوق بیمه روستاییان و عشایر ۶۰ درصد از مشمولان بیمه را در استان پوشش داده و ۶۳۱۶ خانوار در شهرستان سنقر وکلیایی نیز تحت پوشش این بیمه هستند که ۲۵۰ خانوار به صورت ماهیانه مستعمری بگیر هستند.

او افزود: شهرستان سنقروکلیایی از لحاظ تعداد رتبه سوم از بین شهرستان های استان را دارند.

طاهری با اشاره به فواید این بیمه برای افراد کهن سال ، ازکار افتاده و خانواده توفی گفت : این بیمه در زمان بحران معیشتی و اقتصادی کمک زیادی به روستاییان و عشایر میکند.

او همچنین مهمترین ویژگی بیمه روستاییان و عشایر را پرداختی سالانه آن دانست و بیان کرد: روستاییان و عشایر ما میتوانند با پرداخت تنها۳۰درصد از درآمد سالیانه خود حق بیمه داشته باشند این درصورتی است که بیمه های دولتی چنین شرایطی را ندارند.

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر در پایان تاکید کرد: در کشور ۱۷ صندوق بیمه داریم که از این تعداد ۴ صندوق دولتی هستند که بیمه ی روستاییان و عشایر جزء بیمه های دولتی و تحت حمایت دولت است.

ارسال نظر