شناسه خبر : 9236

پی‌اندآی لندن در قبرس شرکت تابعه ایجاد می‌کند/حق بیمه عمر قبرس ۸.۸ درصد رشد کرد

پی‌اندآی لندن در قبرس شرکت تابعه ایجاد می‌کند/حق بیمه عمر قبرس  8.8 درصد رشد کرد

مشاهده درآمد صنعت بیمه قبرس که از دوره ی بحران پیشی گرفته‎‌اند؛ نشان می‌دهد که این بخش پیشرفت چشمگیری در سال‌های اخیر داشته است. نحوه برخورد با مشکلات و میزان هماهنگ شدن با افزایش محدودیت‌ها دلیل خوبی برای اثبات تاب آوری و مقاومت بالای صنعت بیمه قبرس است.

به گزارش چابک‌آنلاین، با این حال، قبرس نمی تواند یک ساختار محکم بیمه اتکایی داشته باشد چرا که هنوز تغییرات قانونی برای بازیابی بازار و رقابتی کردن آن صورت نگرفته است.

یکی دیگر از مشکلاتی که صنعت بیمه قبرس با آن رو به رو است، بنیان گذاری سیستم جدید بهداشت و درمان ملی است. 

صنعت بیمه قبرس از پایه گذاری این سیستم حمایت کرده اما به حضور بیمه های خصوصی و استفاده از پشتوانه تجربی و کارشناسان آن ها در این سیستم اصرار می ورزد. 

با این حال، هنوز جایگاه این صنعت پذیرفته نشده  است.

برگزیت یکی دیگر از نگرانی های صنعت بیمه در قبرس است که به طور غیر مستقیم روی آن اثر می گذارد. 

این مشکل بیشتر مبنی بر شرکت های بریتانیایی است که خارج از کشور در حال فعالیت هستند و می توانستند فرصت های خوبی را برای بیمه قبرس رقم بزنند.

به طور مثال، کلوب پی اند آی لندن (London P&I Club) که یکی از بیمه گران حمل و نقل جهانی بریتانیا است، در جولای 2018 اعلام کرد که در حال بنیان گذاری یک شرکت تابعه " پس از برگزیت " در قبرس است.

یکی دیگر از اهداف توسعه دهنده که سبب تسهیل فرصت ها برای قبرس می شود، بیانیه وزارت امور مالی قبرس در راستای ایجاد تغییرات مثبت در بیمه بازنشستگی این کشور بوده است.

این تغییر ساختار شامل به هم پیوستن دو سازمان جداگانه نظارت بیمه ای و بودجه بازنشستگی است که نظارت بیشتری را بر این سازمان ها رقم می زند و سبب تقسیم بهتر بودجه آن ها می شود.

با این وجود، قبرس محیط جالب توجهی به دلیل تنوع خدمات، برای بیمه گران اروپایی و غیر اروپایی است. 

از دیگر مزایای قبرس برای شرکتهای بیمه ای خارجی، سیستم مالیاتی آن در رابطه با شرکت ها است. سود حاصل از شرکت های بیمه ای برای پرداخت مالیات با دیگر شرکت ها برابر است مگر در شرایطی که سود حاصل از بیمه های عمر کمتر از 1.5 درصد از حق بیمه ناخالص آن ها باشد.

فشارهای شدید بودجه ای و هزینه سنگینی که محدودیت های قانونی بر بیمه قبرس می گذارند می تواند محرکی برای یکپارچگی، ادغام و استراتژی های شراکتی در سال های پیش رو باشد. 

حق بیمه عمر قبرس در سال 2018 حدود 8.8 درصد رشد داشته است در حالیکه این رقم در سال گذشته آن 7.8 درصد بوده است. 

بخش بیمه عمر در سال 2018 نرخ رشد چشمگیری را گزارش کرده در حالیکه  بیمه غیر عمر با گزارش بیش از 220 میلیون یورو حق بیمه ناخالص، تقریبا نیمی از کل صنعت بیمه را به خود اختصاص داده است.

 

رژین میدانی

ارسال نظر