شناسه خبر : 5858

حق بیمه سنوات خدمت فرهنگیان باید به محض استخدام پرداخت شود

حق بیمه سنوات خدمت فرهنگیان باید به محض استخدام پرداخت شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از صدور بخشنامه‌ای به ادارات کل این وزارتخانه خبر داد و گفت: پیرو این بخشنامه ادارات باید به‌ محض استخدام رسمی کارمند نسبت به انتقال حق بیمه سنوات خدمت قبلی کارمند و پرداخت یا تعیین بدهی کسور متعلقه اقدام کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، «علی الهیار ترکمن» با اشاره به بخشنامه ارسالی در خصوص محاسبه سنوات بازنشستگی فرهنگیان اظهار داشت: در سال‌های گذشته مشکلی برای معلمانی که از ابتدا در استخدام آموزش ‌و پرورش نبوده‌اند و سوابقی قبل از رسمی یا پیمانی شدن در این وزارتخانه به‌ صورت دیگری مانند سربازان، حق‌التدریس‌های نیمه‌وقت و تمام‌وقت، یا مشغول به خدمت در دستگاه دیگری داشتند، وجود نداشته است.

وی ادامه داد: سنوات افرادی که بعد از این سوابق به استخدام آموزش ‌و پرورش (به‌ صورت رسمی یا پیمانی) درآمده‌اند، با توجه به قوانین موجود، در حکم کارگزینی لحاظ شده است. زمانی که این افراد با 30 سال سابقه خدمت قصد بازنشسته شدن دارند، سازمان بازنشستگی کشوری برای لحاظ سنوات بازنشستگی، سوابق قبل از استخدام این افراد در آموزش‌ و پرورش را با آخرین حکم کارگزینی محاسبه و مبلغ زیادی را به منظور احتساب این سنوات مطالبه می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به اینکه سنوات 30 سال خدمت این افراد تمام‌شده، چاره‌ای جز پرداخت این مبلغ نخواهند داشت و بخش بزرگی از پاداش بازنشستگی خود را برای این مطالبه باید به سازمان بازنشستگی کشوری پرداخت کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: برای جلوگیری از بروز مشکلات برای همکارانی که سنوات غیررسمی دارند و ممکن است در هنگام بازنشستگی مشمول واریز سنوات بازنشستگی شوند، طی بخشنامه‌ای به ادارات اعلام شده به‌ منظور جلوگیری از تضییع حق همکاران از نظر تحمیل هزینه به‌ محض استخدام رسمی کارمند و اشتراک وی در صندوق بازنشستگی کشوری، نسبت به انتقال حق بیمه سنوات خدمت قبلی کارمند و پرداخت مابه‌التفاوت متعلقه و یا تعیین بدهی کسور متعلقه اقدام عاجل به عمل آید و از موکول کردن این مهم به سنوات و یا زمان بازنشستگی خودداری شود.

 


 

ارسال نظر