شناسه خبر : 9122

بیش از ۹ هزار گیلانی برای پوشش اجباری بیمه سلامت ثبت نام کردند

بیش از  ۹ هزار گیلانی برای پوشش اجباری بیمه سلامت ثبت نام کردند

مدیرکل بیمه سلامت گیلان از ثبت نام ۹ هزار و ۲۰۰ بیمه شده در اجرای طرح کشوری پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی و ارزیابی وسع در این استان خبر داد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، علی اکبری با اشاره به آغاز اجرای طرح کشوری پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی از سیزدهم ماه گذشته (آبان) همزمان با سراسر کشور در گیلان اظهار داشت: در این طرح سه دهک پایین رایگان بیمه می شوند دهک‌ های دیگر نیز بر اساس میزان درآمد؛ حق بیمه خانوار را پرداخت خواهند کرد.

وی افزود : در این طرح با توجه به مصوبه دولت، حق بیمه خانواده‌هایی که مجموع درآمد و دریافتی آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک‌های درآمدی یک، دو و سه قرار دارند، به صورت کامل توسط دولت پرداخت می‌شود.

اکبری خاطر نشان کرد : ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند نیز توسط دولت پرداخت می‌شود و خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر بوده و یا در دهک درآمدی ۵ و بالاتر باشند با پرداخت حق بیمه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

وی با اشاره به فرصت شش ماهه برای افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه ای در اجرای بیمه اجباری و ارزیابی وسع بیان داشت: علاقمندان در گیلان برای ثبت نام و بهره مندی از این طرح می توانند به ۶۶ دفتر پیشخوان دولت مراجعه کنند، ضمن این که دهک ها بعد از یک ماه به اطلاع ثبت نام شدگان می رسد. 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان اضافه کرد: همزمان با اجرای طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی و ارزیابی وسع دو هزار نفر در این استان در قالب صندوق بیمه ایرانیان به صورت شش ماهه و یکساله با پرداخت حق بیمه دفترچه بیمه دریافت کردند.

بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۱۸۴ نفر در استان گیلان تحت پوشش پنج صندوق بیمه سلامت شامل کارکنان دولت، بیمه سلامت همگانی، روستایی، سایر اقشار و ایرانیان هستند.

ارسال نظر