شناسه خبر : 9047

۴۹ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان اردبیلی پرداخت شد

۴۹ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان اردبیلی پرداخت شد

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل گفت: پارسال این صندوق حدود ۴۹ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان استان پرداخت کرده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم مرادی در نشست با سرپرست فرمانداری پارس‌آباد مغان با بیان اینکه ۷۰ درصد سهم بیمه کشاورزان توسط دولت پرداخت می‌شود، گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی انتفاعی نیست و صرفا در راستای حمایت از کشاورزان تاسیس شده و از سوی هیچ دستگاه و نهاد و ارگانی حمایت نمی‌شود.

او پرداخت خسارت بیمه به کشاورزان را متناسب با حق بیمه و میزان بیمه‌شدگان دانست و افزود: هر چه کشاورزان سطح بیمه محصولات خود را افزایش دهند به نسبت پرداخت حق بیمه نیز خسارت پرداخت شده و تمامی حق بیمه کشاورزان در نهایت در حوزه تولید برای کشاورزان و دامداران سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل گفت: بدلیل عدم حمایت دولت و بروز برخی مشکلات متاسفانه ۲ سال بطور متوالی بیمه نتوانست خسارت کشاورزان را به دلیل وسعت خسارت وارده جبران کند ،به همین دلیل اعتماد کشاورزان نسبت به صندوق بیمه کمرنگ شد، اما در ۲ سال اخیر تمامی خسارت‌ها بروز شده و مطالبات کشاورزان و دامداران کاملا پرداخت شده است.

مرادی از حمایت ۱۰۰ درصدی صندوق بیمه از کشاورزان خبر داد و تصریح کرد: برغم اینکه ۷۰ درصد بیمه شهرستان پارس‌آباد در زمینه کشاورزی و دامی از شرکت‌های مغان و پارس دریافت شده اما میزان خسارت پرداخت شده عمدتا به کشاورزان و دامداران خرده‌پا پرداخت شده و تنها ۲۰ درصد خسارت کل شهرستان به این شرکت‌ها پرداخت شده است.

ارسال نظر