شناسه خبر : 8966

هیچ کارگاهی در زنجان به دلیل بدهی بیمه‌ای تعطیل نشده است

هیچ کارگاهی در زنجان به دلیل بدهی بیمه‌ای تعطیل نشده است

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: هیچ کارگاهی در این استان به دلیل بدهی بیمه‌ای تعطیل نشده بلکه برخی از واحدهای تولیدی نیز با بخشودگی جرایم توانسته اند به چرخه تولید بازگردند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود علیاری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در محل شرکت ایران ترانسفو برگزار شد، افزود: درزمان حاضر ۵۴۲ هزار و ۶۵۴ نفر در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که این میزان بیش از ۵۲ درصد جمعیت استان است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۱۸۴ هزار و ۳۰۱ بیمه شده اصلی در استان هستند که ۱۱۳ هزار و ۹۲۸ نفر از آنان بیمه شده اجباری محسوب می شوند.
علیاری اظهار داشت: شمار بیمه شدگان اجباری تا مهر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان چهار درصد افزایش پیدا کرده است.

علیاری شمار کارگاه‌های فعال استان را ۱۵ هزار و ۷۶ کارگاه اعلام کرد و گفت: شمار کارگاه‌های فعال استان نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد دارد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان وضعیت اشتغال در این استان را مطلوب و رو به جلو توصیف کرد و ادامه داد: تامین اجتماعی از طریق تعامل گسترده و بخشودگی جرایم، اقدامات قابل توجهی در حمایت از صنعت و تولید در استان انجام می دهد.
وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۲ کارگاه در استان از اجرای طرح بخشودگی استفاده کردند، افزود: ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از جرائم بیمه ای کارفرمایان بخشوده و ۶۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز تقسیط شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: با توجه به شاخص های شمار بیمه شده اجباری، کارگاه‌های فعال و مقرری بگیران بیمه کاری، طی یک سال گذشته حدود ۸ هزار شغل در استان ایجاد شده است.

ارسال نظر