شناسه خبر : 8574

حذف دفترچه ‌های کاغذی درمان از شهرستان خلخال آغاز شد

حذف دفترچه ‌های کاغذی درمان از شهرستان خلخال آغاز شد

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: ۷۵۰ هزار نفر در این استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سیدوحید سیدخلیل‌اللهی روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: این تعداد ۵۹ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود که ۴۲۰ هزار نفر از آنها در صندوق بیمه روستایی و ۲۰۰ هزار نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی تحت‌پوشش قرار دارند.

وی اظهارداشت: برای رسیدن به نظام سلامت پیشرفته و کاهش هزینه‌های اضافی و غیرضروری اجرای طرح نظام ارجاع، طرح پزشک خانواده، سطح‌بندی و تشکیل پرونده های الکترونیکی ضروری است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: بزودی با افتتاح سامانه تبادل و رسیدگی الکترونیکی به اسناد دفتری در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی رسیدگی به امورات مربوط به صورت به روز و با بهره‌گیری از سامانه الکترونیکی انجام خواهد شد.

او افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت این سامانه قیمت و موجودی‌های ۲ هزار و ۶۰۰ قلم دارو که توسط وزارت بهداشت در سازمان غذا و دارو در نوسان هستند، به صورت مرتب بروزرسانی می‌شوند.

وی در زمینه فراگیرسازی بیمه سلامت برای اقشار مختلف جامعه نیز گفت: با انجام آزمون وسع درآمد مالی، افرادی که فاقد شرایط مالی مناسب هستند از یارانه‌های دولتی جهت پرداخت سرآمد بیمه استفاده خواهند کرد تا بسته به میزان درآمدها پرداخت حق بیمه یا به صورت کاملا رایگان و از سوی دولت انجام پذیرفته و یا با تخفیف‌هایی همراه شود.

وی ادامه داد: حدود صد هزار قانون و قواعد مربوط به قیمت‌گذاری، لیست داروها، کتب ارزش سنجی، نوع تجهیزات و قواعد بیمه‌ای در طراحی این سامانه جامع درنظر گرفته شده است.

وی گفت:حذف دفترچه‌های کاغذی درمان در دستور کار بوده و از شهرستان خلخال آغاز شده که بزودی در سایر شهرها نیز عملیاتی می‌شود.

او اظهارداشت: در آینده با حذف دفترچه کاغذی، دفترچه الکترونیکی جایگزین شده و تنها با کد ملی بیمار، پزشک می‌تواند به بانک جامع اطلاعاتی بیمه سلامت دسترسی یافته و مشخصات بیمار را مشاهده کند.

وی افزود: این طرح به دلیل کاهش هزینه‌ها و کیفیت بخشی به خدمات از سوی بیمه سلامت و برای جامعه تحت پوشش آن اجرا و  با اطلاع وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در کشورهای پیشرفته اجرا می‌شود، گفت: با توجه به حذف دفترچه کاغذی در مراکز درمانی تا پایان سال در تمامی بیمارستان‌ها پذیرش و تبادل اسناد و رسیدگی به اسناد بستری به صورت الکترونیکی خواهد بود.

به گفته خلیل‌اللهی، با توجه به اینکه ۷۵۰ هزار نفر در استان اردبیل زیرپوشش بیمه سلامت از جمله کارمندی، روستایی، ایرانیان، سلامت همگانی و سایر اقشار هستند، این طرح دستاورد مطلوبی در ارائه خدمات کیفی به شهروندان دربرخواهد داشت

 

ارسال نظر