شناسه خبر : 46720

اختصاصی چابک آنلاین؛

اصولی حرکت نکردن تعداد اندکی از شرکت‌ها باعث زیان صنعت بیمه می شود

اصولی حرکت نکردن تعداد اندکی از شرکت‌ها باعث زیان صنعت بیمه می شود

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران اظهار داشت: صنعت بیمه در ۱۳ سال گذشته حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بابت رشته بیمه شخص ثالث زیان داده و درحال حاضر دیگر توان زیادی ندارد که در سایر رشته ها سود ایجاد کند تا در این رشته پرداخت کند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، محسن پورکیانی، به مناسبت فرارسیدن پنجاه و هشتمین سالروز تاسیس سندیکای بیمه گران ایران در هتل ارم تهران، تاکید کرد که بیمه صنعتی است که برای دولت بار مالی ندارد اما توقعات زیادی از این صنعت وجود دارد. 

وی،صنعت بیمه را جزئی از اکو سیستم اقتصادی کشور برشمرد و اذعان داشت که به اندازه توان صنعت بیمه می توانند از آن انتظار داشته باشند اما گاهی فشارهای زیادی به صنعت بیمه وارد می شود و عوارض زیادی را بر این صنعت تحمیل می کنند. 

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، اظهار داشت: عوارض تحمیلی بر صنعت بیمه باعث گرانی نرخ بیمه نامه می شود و تعداد کمتری از مردم توان خرید بیمه نامه را پیدا می کنند. 

پورکیانی بیان کرد: مجموعه ارکان صنعت بیمه درطول این سال‌ها تلاش کرده اند که مواضع صنعت بیمه را برای ارکان بالا دستی تبیین کنند و تا حدودی هم مشکلات این صنعت حل شده  ولی هنوز هم مشکلاتی باقی مانده که نیاز به پیگیری از سمت بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران دارد. 

وی،گفت: صنعت بیمه تسلط زیادی بر ارکان بالادستی ندارد اما حداقل می تواند در بخش ارکان پایین دستی که خود شرکت های بیمه ای هستند دست به دست هم داده و با دوستی و تعامل سعی کنند تا خود، مشکلات جدیدی را به وجود نیاورند. 

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، بیمه مرکزی را همراه همیشگی شرکت های بیمه ای خواند و افزود: نظارت وظیفه بیمه مرکزی است و این توقع وجود دارد که نظارت مالی سیستمی و عادلانه باشد و به این سمت هم سوق پیدا کرده  و اگر بیمه مرکزی به وظایف قانونی خود عمل نکند، برای دو رکن دیگر مشکل ایجاد  خواهد شد. 

پورکیانی، با تاکید براینکه شرکت های بیمه ای یک بنگاه اقتصادی هستند، گفت: توقع این است که شرکت های بیمه ای کار بنگاه‌داری را که همان تحلیل هزینه فایده و مدیریت ریسک است را برای رسیدن به سودآوری پایدار به خوبی انجام دهند و در  این مورد، شرکت های بیمه ای نیاز به تعامل بیشتری دارند تا حرفه ای تر عمل کرده و با یکدیگر هماهنگ تر باشند. 

به گفته وی، عدم هماهنگی شرکت های بیمه ای و اصولی حرکت نکردن تعداد اندکی ازآنها باعث زیان صنعت بیمه می شود بنابراین باید با تعامل بیشتر و همفکری کارها را پیش برد. 

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، این نهاد را یک واحد صنفی اتحادیه گونه دانست که باید تلاش کند تا مواضع صنعت بیمه را برای ارکان بالا دستی تبیین کند تا جایگاه صنعت بیمه را به خوبی بشناسند و متناسب با آن قوانینی را وضع کرده و احکامی را صادر کنند. 

وی ادامه داد: 35 درصد از کل پرتفوی صنعت بیمه در بخش رشته بیمه شخص ثالث است و درحال حاضر نرخ این بیمه نامه حداقل حدود 20 درصد عقب است ، بنابراین اگر نتوان یک نرخ واقعی را برای اتومبیل وضع کرد مطمئنا شرکت های بیمه ای دچار زیان می شوند. 

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، بیان کرد:درخصوص نرخ بیمه شخص ثالث بیمه مرکزی فعال بوده و امیدواریم جلساتی را تا قبل از اینکه نرخ دیه اعلام شود بتوانیم داشته باشیم تا ضمن تاثیر گذاری بتوانیم  یک نرخ معقول اعلام شود.

 

ارسال نظر