شناسه خبر : 46414

۱۰ درصد تاکسی‌ها بیمه شخص ثالث ندارند

 ۱۰ درصد تاکسی‌ها بیمه شخص ثالث ندارند

مدیر عامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: در کشور حدود ۳۵۰ هزار تاکسی سبز و زرد داریم که بیش از ۳۰ هزار تاکسی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی قمصریان، مدیر عامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: بر اساس برآوردی که اخیرا با محوریت دستگاه‌های ذی‌ربط مختلف صورت گرفته ما در کشور حدود ۳۵۰ هزار تاکسی سبز و زرد داریم که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار تاکسی بر اساس اطلاعات یعنی حدود ۱۰ درصد تاکسی‌ها فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هستند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: قانون هم تکلیف این خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالت را مشخص کرده است. به طور مثال بر اساس ماده ۴۲ قانون به صراحت اعلام می‌کند که باید این خودرو‌ها شناسایی و اعمال قانون شوند یا ماده ۴۴ و ۴۵ قانون که تاکید دارد که به وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث نباید هیچ بار و مسافری داده شود. همچنین ارائه هرگونه خدمت از طُرق مختلف مانند معاینه فنی و... ممنوع است و ماده ۴۸ قانون هم که به بحث کارت سوخت بازمی‌گردد.

قمصریان در ادامه می‌گوید: تمام این موارد قانونی و محدودیت‌ها و تاکیدات‌ هم بر اساس اهمیت مضاعف وسایل نقلیه عمومی است که علاوه بر خود و خانواده‌هایشان مردم هم از آن‌ها استفاده می‌کنند. بر این پایه انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی تاکسیرانی نظارت و پیگیری بیشتری داشته باشند تا این آمار تاکسی‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث هرچه سریع‌تر به صفر برسد.

ارسال نظر