شناسه خبر : 37649

اختصاصی چابک آنلاین؛

جواد فرشباف ماهریان برای انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه گران ثبت نام می کند

جواد فرشباف ماهریان برای انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه گران ثبت نام می کند

جواد فرشباف ماهریان، رئیس کل اسبق بیمه مرکزی، در گفتگو با چابک آنلاین، تایید کرد که امروز برای حضور در انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه ‎گران ایران، ثبت نام خواهد کرد.

به گزارش چابک آنلاین، از جواد فرشباف ماهریان به عنوان رییس کل بیمه مرکزی در فاصله سال های 87  تا شهریورماه سال 90 یاد می شود.

جواد فرشباف ماهریان درواقع سه سال و چهار ماه سکاندار بیمه مرکزی بود.

بعداز جدایی او از بیمه مرکزی ، سید محمد کریمی ، عهده دار ریاست کلی بیمه مرکزی شد.

حضوردرمعاونت‌ «طرح و برنامه» و «توسعه، مدیریت و منابع» سازمان تعزیرات حکومتی و ریاست هیات مدیره سرمایه گذاری خوارزمی تنها برش کوچکی از تجربیات متعدد جواد فرشباف ماهریان به شمار می رود.

درصورت نهایی شدن ثبت نام جواد فرشباف ماهریان، با احتساب بهمن لامعی، معاون اسبق اتکایی و امور بین الملل شرکت بیمه ایران، تا اکنون دونفر درکنار سید محمدکریمی برای  انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه گران با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

هرچند که تا  اکنون خبری دایر برثبت نام سید محمد کریمی برای  حضور مجدد در این دور از انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه گران منتشرنشده است.

با این حال ، پیش بینی می شود که با آمدن جواد فرشباف ماهریان رییس کل اسبق بیمه مرکزی به طور قطع تنور رقابتها دراین دوره از انتخاب دبیرکلی سندیکای بیمه گران ایران به مراتب داغ خواهد شد.

انتخابات سندیکای بیمه گران ایران  ۲۰ شهریور ماه سالجاری برگزار می شود.

براساس اطلاعیه سندیکای بیمه گران ایران، افرادی که تمایل به احراز سمت دبیر کلی دارند می توانند از روز شنبه 28 مردادماه به مدت دو هفته تا آخر وقت اداری روز 5 شنبه 9 شهریور ماه ثبت نام کنند. 

دوره قبلی انتخابات سندیکای بیمه گران ایران 15 شهریور ماه سال 1400 برگزار شد که شورای عمومی سندیکای بیمه گران، سیدمحمد کریمی را به عنوان دبیرکل و بالاترین مقام اجرایی سندیکای بیمه گران انتخاب کرد.

اکنون،  مدت‌زمان تصدی دوساله کریمی به عنوان دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران به روزهای پایانی خود نزدیک شده است.

کریمی  درسال 1398 درکنار رقبایی همچون مسعود حجاریان، توانست 19 رای از 32 رای ماخوذه را کسب کند و به عنوان دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران انتخاب شود.

کریمی از سال 98 تا اکنون، در دو دوره پیاپی  عهده دارسمت دبیرکلی سندیکای بیمه گران بوده است.

درحال حاضر سندیکای بیمه گران ایران به عنوان بزرگترین نهاد صنفی صنعت بیمه با عضویت40 موسسه بیمه‌ای فعالیت می کند و بالاترین رکن آن یعنی شورای عمومی را مدیران عامل موسسات بیمه ای تشکیل می‌دهند.

براساس ماده 14 اساسنامه سندیکای بیمه گران، شورای عمومی این نهاد باید یکی از افراد صاحب نظر در امور بیمه‌ای و با سابقۀ مدیریتی را برای مدت دوسال به سمت دبیرکلی این سندیکا انتخاب کند و انتخاب مجدد آن فرد در دوره های بعدی هم بلامانع  است.

 

ارسال نظر