شناسه خبر : 35585

اختصاصی چابک آنلاین؛

درآمدهای بیمه ای آسیا ۵۰ درصد رشد کرد

درآمدهای بیمه ای  آسیا ۵۰ درصد رشد کرد

سود خالص شرکت بیمه آسیا در دوره منتهی به اسفند سال گذشته با ۴درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم ۵۷۹ میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، ناگفته نماند که فعالیت بیمه گری این شرکت در سال گذشته با زیان عملیاتی 93 میلیارد تومان به پایان رسید.

نگاهی برعملکرد سال گذشته شرکت بیمه آسیا نشان می دهد که حدود 62.9 درصد از حق بیمه تولیدی این شرکت در دورشته بیمه ای درمان و شخص ثالث اجباری بوده و رتبه سوم تولید حق بیمه این شرکت هم به رشته بدنه اتومبیل با 16 درصد می رسد.

گفته می شود که رشته های درمان و شخص ثالث اجباری در گروه رشته های عمدتا زیان ده صنعت بیمه قراردارند.

شرکت بیمه آسیا سال 1338 تاسیس و اداره آن در سال 1358 براساس مصوبه شورای انقلاب اسلامی، ملی و اداره آن به عهده مدیران منتخب دولت واگذار شد. 

سال 67 رسما دولتی اعلام شد و تمامی سهام این شرکت به دولت واگذار شد.

سهام شرکت بیمه آسیا در سال 88 در بورس و اوراق بهادار تهران عرضه و بخش عمده سهام این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد.

شرکت بیمه آسیا در پایان سال 1401، دارای 101 شعبه در 31 استان، 4160 نمایندگی و کارگزاری حقیقی و 504 نمایندگی و کارگزاری حقوقی در سطح کشور دارد.

از منظر درآمدهای بیمه ای، شرکت بیمه آسیا در سال گذشته با افزایش حدود 5 هزار میلیارد تومانی موفق به کسب درآمد 14 هزار میلیارد تومانی شد.

درآمد بیمه ای شرکت بیمه آسیا در سال 1400 حدود 9754 میلیارد تومان بود.

سرمایه شرکت بیمه آسیا در حال حاضر ۳۱۰۰ میلیارد تومان بوده و از لحاظ میزان سرمایه در رتبه چهارم مابین شرکت های بیمه ای قرار دارد.

براساس این گزارش شرکت بیمه آسیا در پایان سال گذشته 677 میلیارد تومان سود بابت فروش دارایی های ثابت مشهود شناسایی کرده که تمام این سود بابت فروش ملک ولنجک بوده که به رقم 750 میلیارد تومان به فروش رسیده است.

قابل توجه اینکه مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان شرکت بیمه آسیا در سال گذشته با 69 درصد افزایش نسبت به سال ماقبل به رقم 8303 میلیارد تومان رسید.

مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان شرکت بیمه آسیا در سال 1400، حدود 4912 میلیارد تومان بود.

شرکت بیمه آسیا در سال 2008 میلادی، شرکت بیمه آذر آسیا در کشور جمهوری آذربایجان را به دلیل عدم تمدید مجوز فعالیت و تصمیم سهامداران، منحل  و درادامه نسبت به تاسیس شرکت جدیدی به نام آسیا-آذ در آن کشور اقدام کرد. 

ساختمان متعلق به بیمه آذر آسیا با پرداخت وجه نقد به مبلغ یک میلیون به سهامدار آذری، به نام شرکت آسیا- آذ منتقل شد.

علاوه براین، وجوه نقدی معادل 500 هزار دلار برای ایجاد شرکت به عنوان سپرده ثابت به نام آسیا -آذ در بانک ان.بی .سی کشور فوق افتتاح شد. 

شرکت پویا فراز کیش، گروه مالی ملت، سرمایه گذاری ای.اف.جی.اچ کیش، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه و از کارافتادگی و پس انداز کارکنان بانک ها، شرکت صبا میهن و صندوق سرمایه گذاری مشترک ارزش کاوان آینده، سهامداران شرکت بیمه آسیا را تشکیل می دهند.

ناگفته نماند که شرکت بیمه آسیا تمامی داراییهای ثابت خود را در مقابل حوادث، آتش سوزی و .. به ارزش 798 میلیارد تومان نزد شرکت بیمه البرز بیمه کرده است.

photo_2023-07-12_09-33-23

ارسال نظر