شناسه خبر : 3034

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

افزایش ۱۰ درصدی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی/ پوشش بیمه ای ۴۰۰ خانوار عشایری و روستایی

افزایش 10 درصدی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی/ پوشش بیمه ای 400 خانوار عشایری و روستایی

عیسی کریمی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی، گفت: ۴۰۰ خانوار عشایری و روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد ماهانه از این صندوق مستمری دریافت می کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، عیسی کریمی اظهار داشت: بر اساس مصوبات هیئت امنای این صندوق حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی به تازگی 10 درصد افزایش یافته است و این افزایش حقوق از ماه آینده برقرار می شود.

کریمی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 23 هزار خانوار بیمه شده اصلی از مزایای این صندوق در استان بهره مند می‌شوند.

وی بیان کرد: افرادی که 69 سال سن داشته و 11 سال حق بیمه پرداخت کرده باشند از مزایای مستمری صتدوق بیمه روستایی بهره مند می شوند.

کریمی افزود: تمامی کشاورزان غیرساکن مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد با سن بالای 50 سال نیز می‌توانند با نام نویسی و عضویت در صندوق بیمه روستائیان و عشایر این استان بیمه شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شرایط نام نویسی و عضویت در صندوق بیمه روستائیان و عشایر این استان برای بیمه شدن شامل داشتن سن 18تا بالای 50 سال، سکونت در روستاها و مناطق عشایری و سکونت در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است.

کریمی ادامه داد: با پرداخت سالانه حداقل یک میلیون و 800هزار ریال و حداکثر چهار میلیون و 200هزار ریال کشاورزان، اهالی روستاها و عشایر می توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.

وی با اشاره به این که صندوق بیمه روستایی عشایر سه خدمت مستمری، از کارافتادگی و فوت را به جامعه هدف ارائه می کند افزود: در صورت پرداخت 15 سال بیمه فرد بازنشسته می شود.

کریمی گفت: با هدف حمایت از این اقشار کم درآمد و آسیب پذیر ، 70 درصد از حق بیمه تعیین شده از سوی دولت و 30 درصد دیگر از سوی افراد پرداخت می شود.

 

 

ارسال نظر