شناسه خبر : 2575

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی:

بیمه اجتماعی روستائیان کمک به ماندگاری روستائیان در روستاها

حسن حسینی شاهرودی با تاکید بر اهمیت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: ازمهمترین مزیت های آن توانمندی و ماندگاری روستائیان در روستاها می باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حسن حسینی شاهرودی چهارشنبه در اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر که در میامی برگزار شد، با اشاره به ویژگی های خدمات صندوق بیمه اجتماعی و برخورداری 30 درصد روستائیان از پوشش بیمه ای افزود: مسئولان باید به دنبال پوشش 100درصدی آن در تمامی روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر باشند.
حسینی گفت: طبق قانون اساسی 100 درصد مردم می‌بایست تحت پوشش بیمه اجتماعی باشند؛ از سوی دیگر این بیمه یکی از مهمترین بسترهای ماندگاری جمعیت در روستاها و جلوگیری از خالی شدن آن‌ها ست و به همین دلیل باید بیش از پیش موردتوجه قرارگیرد
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بر توجه مسئولان به ظرفیت های مناطق کمترتوسعه یافته تاکید کرده و گفت: بعدازگذشت 40 سال از انقلاب هنوز برخی مناطق از کمترین امکانات برخوردارند و شرق استان سمنان با ظرفیت های فراوان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است .
حسینی ادامه داد : بعد از انقلاب به کشاورزی بها دادیم و در شرایطی که با تحریم مواجه هستیم ، یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با تحریم ، حمایت از روستا و روستائیان است.
وی با اشاره با برخی مشکلات در تولید تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی باید به دنبال توانمندسازی روستاییان و کشاورزان باشد ، دراین راستا نیازاست بانک ها برای حمایت از تولید همکاری نمایند تا زنجیره خدمت به مردم محقق گردد.
نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی همکاری شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران با کارگزاران این صندوق را برای توسعه و پیشبرد اهداف بیمه اجتماعی موثردانست واظهارکرد: این تعامل نقش مهمی برافزایش بیمه ‌شدگان صندوق و خدمات گسترده آن درروستاها دارد. 
حسینی شاهرودی با اشاره به ظرفیت های شهرستان میامی در بخش کشاورزی و معدن تصریح کرد: شرق استان سمنان بویژه این شهرستان منابع غنی معدنی دارد ولی نگاه عدالت محور نسبت به این شهر ستان درعرصه های مختلف نشده است که نیازمند بازنگری است.
شهرستان میامی 40 هزار نفر جمعیت داشته و در شرق استان سمنان قرار دارد، 90 درصد جمعیت این شهرستان در روستاهای زندگی می کنند.

 

ارسال نظر