شناسه خبر : 2085

معاون خدمات اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی هشدار داد:

سوء استفاده از بیمه سلامت

 سوء استفاده از بیمه سلامت

مهرداد سفیدگران با بیان اینکه خدمات تلفنی به بیمه شده ها ارائه نمی شود، گفت: افرادی با تماس های تلفنی و معرفی خود از سوی بیمه سلامت از بیمه شده ها سوء استفاده می کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد سفیدگران گفت: این سودجویان با بیمه شده ها تماس می گیرند و اذعان دارند که به آنان خدمات ارائه خواهند داد، پس از جمع آوری منابع مالی دیگر پاسخگو نیستند.
وی با بیان اینکه متاسفانه این افراد بیشتر با بیمه شده های بیماران خاص تماس داشته اند افزود: آنان به بیماران گفته اند که داروهای مورد نیاز آنان را تامین خواهند کرد، اما پس از گرفتن هزینه ها دیگر جوابگو نبوده اند.
معاون خدمات اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی از بیمه شده ها خواست تا در دام این افراد قرار نگیرند و گفت: این افراد سود جو بیشتر با بیماران خاص و افرادی که از نظر مالی ضعیف هستند ارتباط برقرار کرده اند و به آنان قول تامین دارو و سایر خدمت را داده اند.
سفید گران افزود: بیمه شده ها می توانند با شماره تماس 1661 تماس بگیرند و مشکلات خود را بیان کنند اما از سوی این اداره کل برای ارائه خدمات با آنان تماس گرفته نمی شود.
وی افزود: هم اکنون برای جلوگیری از این امر به انجمن های مرتبط اطلاع رسانی شده است و از مردم می خواهیم که پاسخ هر فردی را در حوزه بیمه سلامت ندهند چرا که باید در این خصوص تحقیقی داشته باشند.
معاون خدمات اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: 463 نفر از بیمه شدگان سلامت در استان را بیماران خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس تشکیل می دهند.
به گفته مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی 631 هزار نفر از شهروندان این استان 863 هزار نفری زیر پوشش خدمات این اداره کل هستند.
از مجموع بیمه شده های زیر پوشش بیمه سلامت57هزار و 90 نفر کارکنان دولت، ،420 هزار و 70 نفر روستایی، یکهزار و 696 نفر ایرانیان، 20هزار و 768 نفر سایر اقشار و 131 هزار و 579 نفر بیمه همگانی هستند.

 

ارسال نظر