شناسه خبر : 2062

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی:

۶۳۱ هزار شهروند خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت

631 هزار شهروند خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت

محسن رعنایی گفت: ۶۳۱ هزار نفر از شهروندان این استان ۸۶۳ هزار نفری زیر پوشش خدمات این اداره کل هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محسن رعنایی گفت: از مجموع بیمه شده های زیر پوششبیمه سلامت57هزار و 90 نفر کارکنان دولت، ،420 هزار و 70 نفر روستایی، یکهزار و 696 نفر ایرانیان، 20هزار و 768 نفر سایر اقشار و 131 هزار و 579 نفر بیمه همگانی هستند.
وی بر تجمیع مالی منابع صندوق های بیمه ای تاکید کرد و افزود: دستگاه های مختلف از جمله تامین اجتماعی، کمیته امداد، نیروهای مسلح کارکنان زیر مجموعه خود را بیمه کرده اند که هم اکنون تجمیع یک ضرورت است.
رعنایی بر رفع همپوشانی بیمه ای تاکید کرد و گفت: بیش از 300 هزار نفر از شهروندان این استان بیش از یک بیمه دارند که این امر موجب افزایش هزینه ها و از جمله بروز تخلفات می شود.
وی بر برقراری عدالت اجتماعی نیز تاکید کرد و افزود: در اجرای طرح تحول سلامت همه افرادی که در حاشیه شهرها سکونت داشتند و زیر پوشش هیج بیمه ای نبودند بیمه همگانی شدند که در این راستا 171 هزار نفر خود را بیمه کردند.
وی اظهار داشت: تمامی این افراد به صورت رایگان زیر پوشش قرار گرفتند که بعضا برخی از افراد عضو یکی از صندوق های بیمه بودند اما خود را بیمه همگانی نیز کردند.
مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: در اجرای رفع پوشانی حدود 40 هزار نفر از زیر پوشش بیمه همگانی خارج شدند.
رعنایی اظهار داشت: بیمه روستایی نیز رایگان است و تنها برای صدور دفترچه دو هزار ریال دریافت می شود، هم اکنون 550 هزار نفر از شهروندان بدون اینکه هزینه ای پرداخت کنند از خدمات بیمه ای استفاده می کنند.
این مسئول بدون ذکر آماری از میزان مطالبه مراکز طرف قرارداد با این اداره کل گفت: تلاش خواهد شد پرداخت ها به روز شود که هم اکنون بیش از 600 مرکز مستقل و غیر مستقل شامل بیمارستان ، دارو خانه، آزمایشگاه، پزشکان با این اداره کل قرار داد دارند و به بیمهشده ها خدمات ارائه می دهند.

 

ارسال نظر