شناسه خبر : 2072

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس؛

برخی بیمه ها اپتومتریست ها را قبول ندارند/ تنها ۱۰ درصد از سلامت جامعه در اختیار متخصصان و فوق تخصصان است

برخی بیمه ها اپتومتریست ها را قبول ندارند/ تنها ۱۰ درصد از سلامت جامعه در اختیار متخصصان و فوق تخصصان است

عبدالرضا عزیزی با اشاره به مشکلات پیش روی جامعه اپتومتری، گفت: برخی سازمان‌های بیمه اپتومتریست‌ها را قبول دارند و گروهی دیگر آنها را نمی‌پذیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، عبدالرضا عزیزی در افتتاحیه بیست و یکمین کنگره انجمن اپتومتری ایران در مرکز همایش های رازی، افزود: جامعه اپتومتری نامه‌ای را به دیوان عدالت اداری مبنی بر ادغام عینک سازی و اپتومتری نوشت، برخی سازمان‌های بیمه اپتومتریست‌ها را قبول دارند و گروهی دیگر آنها را نمی‌پذیرند.

وی ادامه داد: متأسفانه در ایران جامعه پزشکی را فقط متخصصان و فوق تخصصان می‌دانند، در حالی که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد سلامت جامعه در دست گروه پزشکی مانند اپتومتریست‌ها و پرستاران است و شاید تنها ۱۰ درصد سلامت جامعه در اختیار پزشکان متخصصان و فوق تخصصان است.

عزیزی با عنوان این مطلب که در حدود ۴۰ سال است که عینک سازی و اپتومتری با هم هستند، گفت: ما باید از پتانسیل گروه پزشکی مانند داروسازان و پرستاران در جامعه استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، افزود: در پست‌های مدیریتی باید از پتانسیل همه افراد استفاده شود و افراد نمی‌توانند همزمان با داشتن پست اداری، کار پزشکی هم انجام بدهند.

عزیزی درباره اهمیت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها، یادآور شد: پیشگیری مقدم بر درمان بوده و هزینه آن تنها یک سوم درمان و راندمان آن ۱۱ تا ۳۰ برابر درمان است.

 

ارسال نظر