شناسه خبر : 20707

«مونیخ ری» آلمان خود را برای بلایای طبیعی و خسارات بیشتر آماده می کند

«مونیخ ری» آلمان خود را برای بلایای طبیعی  و خسارات بیشتر آماده می کند

دو طوفان یک باره قاره اروپا را درنوردیدند و نتیجه آن، جاری شدن سیل در بخش‌هایی از اسپانیا و آلمان شد که این کشورها را غافلگیر کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در منطقه پالم مار جزیره تِنِریف در اسپانیا باران شدید موجب جاری شدن سیل در خیابان‌ها و خسارت دیدن خودرو‌ها شد. وزش طوفان نادیا در آلمان موجب جاری شدن سیل در خیابان‌های هامبورگ شد. سیل بازار ماهی فروشان در محله آلتونا را دربرگرفت و به خودر‌های پارک شده خساراتی وارد کرد.

طوفان دیگری به نام مالک بخش‌هایی از اروپا را درنوردید و خسارت به بار آورد. در سوئد، پل اورسوند (پل ارتباطی سوئد با دانمارک) بسته شد. سطح آب در رودخانه الب به شکل چشمگیری بالا آمد و در خیابان‌های مجاور آن سیل جاری شد. در مجموع طوفان هفت کشور اروپایی را در برگرفت. باد شدید سقف چندین خانه را باخود برد و درختان را شکست.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه بیمه «مونیخ ری» در آلمان  و با توجه به تغییرات آب و هوایی اروپا باید خود را برای بلایای طبیعی بیشتر با خسارات بالاتر آماده کند.

این موسسه اعلام کرد: طوفان و سیل و دیگر فاجعه‌های طبیعی در سال ۲۰۲۱ خسارتی بالغ بر ۲۸۰ میلیارد دلار در سراسر جهان بر جا گذاشتند. این در حالی است که پوشش بیمه تنها شامل حال ۱۲۰ میلیارد از این مجموعه خسارت شده است.

این ارزیابی می گوید حدود ۱۰ هزار نفر سال گذشته در اثر بلایای طبیعی جان خود را از دست داده‌اند که تقریبا مشابه سال ۲۰۲۰ است.

موسسه بیمه«مونیخ ری» آلمانی تاکید کرد که تاثیر تغییرات آب و هوایی را نباید دست کم گرفت، زیرا هوای گرم می‌تواند رطوبت بیشتری را از اقیانوس‌ها جذب کند و احتمال بارش شدید باران را افزایش می‌دهد.

ارسال نظر