شرکت‌های بزرگ صنعتی خوزستان حق بیمه‌های سنگینی پرداخت می‌کنند

شرکت‌های بزرگ صنعتی خوزستان حق بیمه‌های سنگینی پرداخت می‌کنند

استاندار خوزستان گفت: ۱۵۳ هزار خانه روستایی استان در برابر وقوع حوادث و بلایای طبیعی بیمه شده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا  شریعتی شامگاه جمعه در نشست رییس کل بیمه مرکزی با مدیران خوزستان در سراسرای استانداری بیان کرد: قبل از سیل ۹۸ با بیمه برکت توافق کردیم و تعداد زیادی خانه روستایی در استان را بیمه کردیم و ۲ ماه بعد سیل در استان جاری شد.

وی ادامه داد: در کنار کمک دولت هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل دهیاری ها کمک شد و بیمه برکت نیز سه ماه بعد از سیل ۱۶۰ میلیارد ریال برای تعمیر خانه‌ها پرداخت کرد.

استاندار خوزستان گفت: شرکت‌های بزرگ‌ صنعتی استان بیمه‌های سنگینی پرداخت می‌کنند از این رو باید سازوکاری در نظر گرفته شود که ارزش افزوده پرداختی بیمه‌های صنایع به استان برگشت داده شود.

وی افزود: در کنار فرهنگ سازی استفاده از بیمه، نوع برخورد و عمل به تعهدات از سوی بیمه‌ها است، متاسفانه چون در استان و کشور از بستر بیمه استفاده نشده در زمان وقوع حادثه، متحمل خسارت‌های زیادی می شویم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز در این نشست گفت: در کنار فرهنگ سازی استفاده از بیمه تجربیاتی را که افراد از نوع برخورد بیمه‌ها دریافت می‌کنند در استفاده از بیمه موثر است.

امید بن عباس افزود: در چند سال اخیر در برخی شهرستان‌های خوزستان دچار حادثه آبگرفتگی هستیم اما متاسفانه شرکت‌های بیمه هنگام پرداخت خسارت در زمان وقوع این حادثه همکاری ندارند.

وی ادامه داد: ضریب نفوذ بیمه در استان خوزستان ۰.۸ درصد است و استان جایگاه ۲۹ کشور را دارد که نشان می‌دهد وضعیت پوشش بیمه‌ای و استفاده از مزایای بیمه در استان بسیار کم است.

بن عباس اظهارداشت: خوزستان، شرکت‌ها و صنایع بزرگ زیادی دارد که متاسفانه حق بیمه این صنایع در بیمه‌های مرکزی پرداخت می‌شود و انتظار می‌رود ارزش افزوده پرداختی‌های بیمه این صنایع به استان برگشت داده شود.

رییس کل بیمه مرکزی در سفر سه روزه خود به خوزستان افتتاح چند طرح بیمه‌ای و حضور در نشست های مختلف را در برنامه کاری دارد.

ارسال نظر