شناسه خبر : 18291

بیمه دام در سبزوار ۵۵۰ درصد رشد یافت

بیمه دام در سبزوار ۵۵۰ درصد رشد یافت

مسوول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: ۳۲۰ هزار راس دام سنگین و سبک این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌ است که این آمار نسبت به سال زراعی گذشته ۵۵۰ درصد بیشتر شده است.

 به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مهشید راهبر، افزود: سطح پوشش بیمه پایه و تکمیلی طیور نیز ۱۸ میلیون قطعه است که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰۶ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در بخش باغی نیز ۶۰۰ هکتار از باغ های شهرستان سبزوار و در بخش زراعی سه هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع زیر پوشش بیمه قرار گرفته بود.

راهبر افزود: با توجه به حمایت دولت در حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی و جبران خسارت انتظار می‌رود دامداران و کشاورزان با بیمه محصولات خود، خطرات تولید را کاهش داده و برای خود امنیت خاطر ایجاد کنند.

وی ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی در سال زراعی جدید با ارائه تعرفه های متنوع و طرحهای نوین بیمه ای سعی در جلب اعتماد بیشتر جامعه کشاورزی و افزایش ضریب نفوذ بیمه دارد و با افزایش سرعت و کیفیت خدمات بیمه ای امکان برخورداری بیشتر بهره وران و تولیدکنندگان این بخش را فراهم آورده است.

شهرستان سبزوار دارای ۳۴۰ هزار راس دام سبک، ۱۳ هزار راس دام سنگین و سه هزار نفر شتر است.

همچنین ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی با فعالیت ۲۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی سبزوار دایر است.

این شهرستان به عنوان قطب تولید "زیره، پنبه، جو و گندم" در خراسان رضوی سالانه ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید و روانه بازار می‌کند.

مرکز شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

ارسال نظر