شناسه خبر : 18282

آغاز عملیات بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی

آغاز عملیات بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی

با توجه به آغاز فصل سرما عملیات بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی برای جبران خسارات احتمالی آغاز شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان با اشاره به آغاز سال زراعی جدید و همچنین آغاز فصل سرما در استان گفت: عملیات بیمه کردن محصولات کشاورزی در استان آغاز شده و از کشاورزان در خواست می‌کنیم برای بیمه محصولات خود هر چه زودتر اقدام کنند.
بخشی با بیان اینکه زمان برداشت محصولات راهبردی استان از جمله زرشک، انار و زعفران در فصل سرد است افزود: کشاورزان تا پایان آذر ماه برای بیمه کردن محصولات خود مهلت دارند، اما هر چه زودتر اقدام کنند تا خسارت‌های احتمالی سرمازدگی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.
وی گفت:ضریب نفوذ بیمه در محصول زرشک استان بیش از ۲۵ درصد برآورد می‌شود که با توجه به افزایش تعرفه‌های بیمه‌ای انتظار داریم این میزان سطح بیمه شده در سال جاری زراعی افزایش قابل توجهی یابد.


معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان همچنین گفت: تعرفه بیمه به شرایط مختلفی بستگی دارد و در شهرستان‌های مختلف تابع عوامل گوناگونی است، اما حق بیمه سهم بیمه گذار در محصول زرشک بسته به عملکرد محصول و عوامل تحت پوشش بیمه از 510 هزار ریال  ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای هر هکتار متفاوت است.
بخشی افزود: حداکثر تعهد بیمه گر برای هر هکتار نیز بسته به عوامل مختلف تا ۱۲۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال است.
وی از متقاضیان بیمه محصولات کشاورزی خواست با مراجعه به نمایندگی‌های فروش بیمه کشاورزی در سطح استان یا شعب بانک کشاورزی برای بیمه محصولات خود اقدام کنند.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان همچنین گفت: در سال زراعی قبل (۴۰۰-۹۹) بیش از ۲۳ هزار هکتار محصولات باغی و ۱۷ هزار و ۷۹۰ هکتار محصولات زراعی در استان بیمه شد.

ارسال نظر