شناسه خبر : 3016

در راستای توسعه فرهنگ بیمه کشاورزی؛

آمادگی صندوق بیمه کشاورزی برای گسترش بیمه جمعیت دامی کشور

 آمادگی صندوق بیمه کشاورزی برای گسترش بیمه جمعیت دامی کشور

با هدف ارتقای شاخص ضریب نفوذ بیمه و حمایت از سرمایه و تولیدات دامی کشور، تفاهم نامه سه جانبه همکاری مشترک میان صندوق بیمه کشاورزی، سازمان امور عشایر ایران و اتحادیه عشایری دامداران متحرک ایرانیان مبادله گردید.

به گزارش چابک آنلاین، همزمان با نیمه مهرماه، روز روستا و عشایر، صندوق بیمه کشاورزی میزبان معاون وزیر و رئیس سازمان امور عشایر ایران و مدیرعامل اتحادیه عشایری دامداران متحرک ایرانیان بود.

در راستای توسعه فرهنگ بیمه کشاورزی و با هدف ارتقای شاخص ضریب نفوذ بیمه، حمایت از سرمایه و تولیدات دامی کشور، تفاهم نامه سه جانبه همکاری مشترک میان صندوق بیمه کشاورزی، سازمان امور عشایر ایران و اتحادیه عشایری دامداران متحرک ایرانیان مبادله گردید.

صبح امروز  یکشنبه مورخ 15 مهر ماه 97، تفاهم نامه 3جانبه فیمابین صندوق بیمه کشاورزی، سازمان امور عشایر ایران و اتحادیه عشایری دامداران متحرک ایرانیان امضاء شد.

در این دیدار حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی اظهارداشت: به موجب این تفاهم نامه و به منظور توسعه پوشش حمایتی سرمایه دامی کشور، صندوق بیمه کشاورزی، ضمن آمادگی برای گسترش بیمه جمعیت دامی موجود کشور، خسارات را به موقع بررسی کرده، غرامات را به بیمه گذاران خسارت دیده پرداخت و همچنین دوره‌های آموزشی - ترویجی بیمه برای آشنایی با روش های نوین بیمه دام سبک و عشایری برگزار می نماید.

قندالی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در جهت سرعت اجرا، دقت و شفافیت عملکرد بیمه کشاورزی، خواستار توسعه هرچه بیشتر بیمه دام عشایر شد و افزود: همکاری خوبی بین صندوق بیمه کشاورزی، اتحادیه عشایری دامداران متحرک ایرانیان و این سازمان وجود دارد و به عنوان یکی از اهداف اصلی می باید برای پوشش بیمه حداکثری دام های عشایر کشور هرچه بیشتر توسعه یابد.

وی عشایر را جامعه ای مولد، کم توقع و با بهره‌وری بالا و مصداق عینی اقتصاد مقاومتی معرفی نمود و حمایت از آنان را در تامین غذای سالم و پاک بر سر سفره مردم مؤثر دانست.

قندالی افزود: در آینده سامانه ثبت اطلاعات عشایر کشور به سامانه جامع بیمه کشاورزی که دارای قابلیت های فراوان فنی- نظارتی و مالی است، متصل خواهد شد و امکان خدمت رسانی هرچه بیشتر را به جامعه عشایر کشور فراهم می نماید.

در ابتدای این دیدار و پیش از امضاء تفاهم  نامه، مسؤولان سازمان امور عشایر و اتحادیه در اتاق مانیتورینگ ستاد بیمه کشور حضور یافته و از نزدیک اجرای برخط و راهبری سامانه جامع بیمه کشاورزی در کشور را مشاهده نمودند.

گفتنی است با کاهش میزان حق بیمه ها و مشارکت عمومی، پیش بینی می شود بیمه دام سبک در کشور رشد مطلوبی داشته باشد.

 

ارسال نظر