شناسه خبر : 14060

اختصاصی چابک آنلاین؛

مدل کسب وکار بیمه گری درحال تغییر است

مدل کسب وکار بیمه گری درحال تغییر است

مدیرعامل شرکت بیمه سامان، با بیان اینکه صنعت بیمه، باید روی زیر ساخت ها و توانمندی های خود کارکند، افزود: مدل کسب و کار بیمه‌گری درحال تغییر است وروش قبلی کسب و کار، دیگرکارایی لازم را ندارد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،"احمدرضا ضرابیه"درپنل تخصصی"مدیریت ریسک‌های نوظهور در صنعت بیمه" درحاشیه بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه، گفت: صنعت بیمه در سال های اخیر با ریسک های جدیدی مواجه شده است.

وی،تصریح کرد که هرچه جلوتر می رویم به صورت مرتب و با فرکانس هر چه بیشتر، با ریسک های نوظهور بیشتری  برخورد می کنیم که باید آمادگی مقابله با این ریسک ها را داشته باشیم.

ضرابیه خاطر نشان کرد: صنعت بیمه باید روی زیر ساخت ها وتوانمندی های خود کارکند، زیرا با توسعه تکنولوژی وافزایش ضریب نفوذ اینترنت و تلفن های هوشمند افراد از ابزار تکنولوژی استفاده های مختلفی می کنند و وقتی پدیده ای مانند شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد این موضوع شدت گرفت.

وی،اظهار کرد: مدل کسب و کار بیمه گری در حال تغییر است وروش قبلی کسب و کار دیگر کارایی ندارد و جوابگوی توسعه این صنعت نیست.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان، با بیان اینکه در حال حاضر روش های ارزیابی خسارت خیلی مبتنی بر تحلیل اطلاعات نیست،گفت: شرکت ها می توانند روش های ارزیابی خسارت خود را متفاوت کرده وحتی به اظهارات مشتری هم اتکاء کنند.

ضرابیه  عنوان کرد: ریسک را میتوان در زمان صدوربیمه نامه با داده هایی که از مشتری دریافت می شود و مقایسه  با مشتریانی که درگذشته خسارت خوردند شبیه سازی کرد و دیگر نیازی به ارزیابی ریسک در صحنه خسارت نخواهد بود.

وی، یکی از ابزارهای صنعت بیمه برای مقابله با ریسکی که تکنولوژی برای این صنعت ایجاد می کند را سرمایه گذاری در جذب استارت آپ ها مطرح کرد و گفت: صنعت بیمه باید با آغوش باز نخبگان و افرادی که ریسک کرده و از خارج صنعت بیمه وارد این صنعت می شوند را بپذیرد.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان معتقد است که تمامی شرکت های بیمه ای باید برای جذب نخبگان صنایع مختلف سرمایه گذاری کنندو سرمایه شرکت های بیمه ای باید به حوزه های خطرپذیرتخصیص پیدا کند وخودرا محدود به حوزه های کم خطر نکنند.

ضرابیه، یکی دیگر از امور اصلی که صنعت بیمه برای مواجهه با ریسک های نوظهور باید خودرا آماده کند را سرمایه گذاری بر روی سرمایه های انسانی برشمرد و ادامه داد: منابع شرکت ها باید بین ذینفعان اصلی ودرقالب های مشخص و مختلف برای جذب نخبگان، حفظ و نگهداری، ارتقا و افزایش توان و تخصص نیروهای انسانی که درصنعت فعالیت می کنند تقسیم شود.

وی گفت: باید از تکنولوژِی برای توانمند سازی شبکه فروش بهره برداری کرد و 70 هزار نمایندگی که در صنعت بیمه وجود دارد را به مجموعه های بزرگ تبدیل کرد؛مجموعه هایی که درآمدهای بزرگی هم ایجاد می کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان ادامه داد: صنعت بیمه ، زمانی مسیر توسعه را سریعتر طی می کند که شبکه فروش شرکت های بیمه ای از شرکت های بیمه ای بزرگترباشند.

ضرابیه  خاطر نشان کرد که صنعت بیمه باید در حوزه بیمه های اتکایی فعال ترعمل کند زیرا شرکت های بیمه اتکایی یک لایه نظارتی جدیدی در صنعت ایجاد می کنند.

 

ارسال نظر