شناسه خبر : 14030

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت بیمه تا حدود زیادی از تحولات دیجیتال عقب است

صنعت بیمه تا حدود زیادی از تحولات دیجیتال عقب است

مدیرعامل شرکت بیمه رازی اظهارکرد: واژه تحول از بقیه مولفه هایی که درموضوع تحول دیجیتال در صنعت بیمه مطرح می شود مهم تر است و باید در استراتژی‌های صنعت بیمه به ویژه در سرمایه گذاری‌هایی که انجام می‌شود و رویکردهایی که صنعت به خود می‌گیرد مورد عنایت ویژه قرار بگیرد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،"مجید بختیاری" در پنل  تخصصی آینده بیمه گری و تحول دیجیتال درحاشیه  بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه، گفت: در بخش کسب و کارهای متعدد شاید نیاز به این باشد که ادغام و تحولات بین کسب و کاری ایجاد شود.

وی ادامه داد: یعنی شرکت های بیمه ای با موسسات دیگر یا حتی با بیمه گذاران خود ارزش افزوده ای را تعریف کنند که نیازمند برخورداری صنعت بیمه از یک توان دیجیتالی بالا است.

مدیرعامل شرکت بیمه رازی خاطرنشان کرد که مجریان صنعت بیمه نیاز به تحول دارند و تمامی شبکه فروش و کارکنان صنعت به عنوان سفیران صنعت  در ارزیابی مدیریت ریسک باید در امر دیجیتال تجهیز شوند.

بختیاری با بیان اینکه دنیای ریسک درحال تغییر است و تحولات عظیم و پیچیدگی های جدی را در حوزه کسب وکارشاهد هستیم، گفت: اگر مجریان صنعت بیمه ارتقاء نیابند نمی توانند درک درستی از موضوع داشته باشند .

وی تصریح کرد: صنعت بیمه باید از درون خود و درعوامل داخلی خود یک ارتقاء جدی پیدا کند و برای اینکار نیاز است که نمایندگان برای کسب صلاحیت اخذ نمایندگی خود مجددا صلاحیت سنجی مبتنی بر یک دانش و توان دیگر را انجام دهند .

مدیرعامل شرکت بیمه رازی معتقد است که درحال حاضر صنعت بیمه تا حدود زیادی  از تحولات عقب است و باید جبران کند.

بختیاری با اشاره به واژه تحول دیجیتال در صنعت بیمه که صورت مساله این پنل است، گفت: اگر بر روی این سه کلمه تمرکز کنیم کلمه اول یعنی تحول مهم ترین مسئله صنعت بیمه است یعنی نگاه و رویکرد تحول در صنعت زیرا تحول بسیار اهمیت دارد.

وی اظهارکرد: صنعت بیمه نیازمند درک عمیق از وضعیت بیمه گری و تحولات سبک زندگی مردم در آینده است و باید خود را با این تحولات تطبیق دهد.

مدیرعامل شرکت بیمه رازی با بیان اینکه صنعت بیمه  برای رسیدن به یک آینده خیلی خوب باید از سه منظر تغییر کند، افزود: در نوع رضایت مندی و اقناع مشتریان، رسیدن به درک درست از تحولات در حوزه مدیریت ریسک و گزینه آخر ایجاد تحول در مجریان صنعت بیمه است.

بختیاری تاکید کرد که اگر صنعت بیمه تغییر نکند تحولات جهانی باعث می شود که مرزها کنار بروند و بازارهای بیمه گری از حوزه اختیار صنعت خارج شود و برای عقب نماندن از بازار بیمه و صادرات خدمات بیمه به کشورهای دیگرنیاز است که مواجهه عمیق و برنامه ریزی شده با سرمایه گذاری در حوزه تحول دیجیتال داشته باشیم.

 

ارسال نظر