شناسه خبر : 1400

از سوی مدیر کل تامین اجتماعی البرز؛

تشریح طرح مشوق های بیمه ای سهم کارفرما

تشریح طرح مشوق های بیمه ای سهم کارفرما

مرتضی سلامی گفت: به منظور ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید، کلیه کارفرمایان کارگاه های مشمول در صورت بکارگیری نیروی کار جدید و احراز شرایط مشوق بیمه ای (معافیت از پرداخت ٢٠ درصد حق بیمه سهم کارفرما) تا پایان سال ٩٧ مشروط به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه مقرر خواهند بود.

به گزارش چابک آنلاین، مرتضی سلامی در تشریح این طرح افزود: کارگاه های مشمول این طرح، به ازای هر دو نفر بیمه شده، صرفاً مجاز به استخدام یک نفر نیروی کار دارای مدرک دانشگاهی هستند. مثال: کارگاهی که دارای چهار نفر بیمه شده است می تواند دو نفر نیروی کار جذب نماید، چنانچه تمایل به جذب یک نفر نیروی کار جدید دیگر باشد لازمست که دو نفر دیگر بیمه شده جذب و حق بیمه آنها را کامل ارسال و پرداخت نماید تا نفر سوم را در ماه آتی بتواند جذب و از مزایای آن برخوردار شود.
وی شرایط نیروی کار جدید را این گونه بیان کرد:
‌-  افراد دانش آموخته دانشگاهی که در سال ٩٧ پس از صدور این دستور اداری در یکی از کارگاه های موصوف بکار گرفته شده باشند.
‌-  بیکاران دارای مدرک کارشناسی و بالاتر که حداقل سه ماه از ثبت نام آنها در مراکز کاریابی و مشاوره ای سپری شده است.
‌- حداکثر سن برای مقطع کارشناسی ٢٥ سال تمام، برای مقطع کارشناسی ارشد ٢٨ سال و برای مقطع دکترا ٣٢ سال است و به حداکثر سن دانش آموختگان جویای کار پسر که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده اند، دو سال اضافه می شود.
‌- عدم سابقه بیمه تامین اجتماعی بیش از یکسال قبل از ثبت نام.
‌- ثبت نام در مراکز کاریابی خصوصی دارای مجوز و یا سامانه کارورزی.
‌- الزام دانش آموختگان پسر به دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت نظام وظیفه.
وی تصریح کرد: تعداد نیروی کار جدید، براساس نیروی کار مازاد نسبت به بیشترین تعداد بیمه شدگان در سه ماهه آخر قبل از زمان بکارگیری نیروی کار جدید است و چنانچه به هر طریقی احراز شود، نیروی کار جدید معرفی شده در کارگاه، مشمول مشوق بیمه ای نبوده و یا از طریقی به غیر از طرق ذکر شده در کارگاه جذب شده است بلافاصله از شمول طرح مشوق بیمه ای حذف و کارفرمای کارگاه از مزایا محروم شده و می بایست مطابق قوانین و مقررات جاری نسبت به پیگیری ضرر و زیان وارده از وی اقدام لازم بعمل آید.
به گفته وی، در صورتی که برای شعبه احراز شود که کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی، منحصراً به جهت استفاده از مزایا، همان نیروی کار قبلی را به عنوان کار جدید جذب کرده است، فرد مورد نظر جزء نیروهای کاری کارگاه محسوب و از شمول این دستور اداری خارج می شود و هر نیروی کار منحصراً از طریق یک کارگاه مشمول این قانون خواهد بود.

 

ارسال نظر