شناسه خبر : 10414

شرکت‌های بیمه‌ای به تکنولوژی روز مجهز شوند

شرکت‌های بیمه‌ای به تکنولوژی روز مجهز شوند

یک عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد معتقد است که شرکت‌های بیمه‌ای باید تعاملات خود را با انجمن‌ها و سندیکاها افزایش دهند و از سوی دیگر خود را به تکنولوژی روز مجهز کنند.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، سیدرضا شهرستانی درگفت وگو با چابک‌آنلاین، با اشاره به میزان بالای خطرهای صنعت تولید فولاد گفت: وجود آب، برق، گاز، حرارت 1700 درجه و موادمذاب در کنار هم باعث شده که احتمال خطر و بروز حادثه در صنعت تولید فولاد بالا باشد.

به اعتقاد وی، شرکت های بیمه ای پس از بروز حادثه دررسیدگی و ارزیابی خسارت ها بسیارسخت گیری می کنند. 

این عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد، افزود: زمانی که حادثه ای رخ می دهد باید هر چه سریعتر دستگاه ها بازسازی شوند تا به مدار تولید برگردند اما شرکت های بیمه ای می گویند که به دستگاه ها دست نزنیم تا کارشناسان آنها برای ارزیابی خسارت بیاید که این اتفاق زمان بر است.

شهرستانی بیان کرد: نیاز است که شرکت های بیمه ای سرعت عمل خود را بالا برده و به تکنولوژی روز مجهز شوند.

وی توضیح داد که شرکت های بیمه ای می توانند مانند نمونه های خارجی با استفاده از دوربین، عکس و فیلم و جی پی اس متوجه شوند که حادثه چه زمانی و درکدام قسمت اتفاق افتاده است.

این عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد، علت تاخیر پرداخت خسارت از سوی شرکت های بیمه ای را مشکل نقدینگی عنوان کرد وگفت: مهمترین مساله برای تولید کنندگان فولاد این است که قیمت دستگاه ها با دلار محاسبه می شود و به همین دلیل نیاز است که شرکت های بیمه ای در قیمت ها و درصد پرداخت خسارت ها، بازنگری کنند.

شهرستانی، با بیان اینکه تنوع محصولات بیمه ای نسبت به گذشته بهتر شده،ادامه داد: با توجه به رشد وتنوع صنایع، محصولات بیمه ای باید مقداری تخصصی تر شود یعنی برای کارخانه سیمان ویا فولاد جداگانه طراحی کنند.

به اعتقاد وی، نیازاست که شرکت های بیمه ای تعاملات خود را با انجمن ها وسندیکا ها افزایش داده و به آنها آموزش های لازم را بدهند تا یک زبان مشترک بین دو گروه ایجاد شود وشرکت های بیمه هم مشکل تولید کنندگان را بدانند وبراساس آن یک بیمه نامه مناسب ارائه دهند.

عضوهیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهارکرد:درصورتی که بیمه گران ایرانی اطلاعات بروز را از سایر نمونه های خارجی به خصوص شرکت های بیمه انگلستان، الگو برداری کرده و بومی سازی کنند می تواند مفید باشد.

شهرستانی توضیح داد: یکی از کاهایی که بیمه گران خارجی در مورد تولید کنندگان فولاد انجام می دهند این است که ازیک نفرکه به طور کامل آن صنعت را می شناسد و از تمام واقعیت ها و دور زدن ها آگاه است را به عنوان مشاور انتخاب کرده و شرایط و قوانین بیمه نامه را با آن مشاور مورد بررسی قرار می دهند.

وی اذعان داشت: بیش از 200 شرکت عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد هستند که در حدود 180 عضو تولید کننده بوده و بین یک تا چند کارخانه دارند و در حال حاضر هر کدام از شرکت ها بیمه های مورد نیاز را جداگانه تهیه کرده اند.

ارسال نظر