شناسه خبر : 20803

۱۰ نشانه اُمیکرون در کودکان

10 نشانه اُمیکرون در کودکان

رئیس بیمارستان کودکان مفید گفت: آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، گرفتگی صدا، سرفه، تب، بی حالی و لرز، گاهی علائم گوارشی مثل اسهال،استفراغ از جمله علائم اُمیکرون در کودکان است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، شمس الله نوری پور، فوق تخصص کودکان و رئیس بیمارستان کودکان مفید در پاسخ به این پرسش که «وضعیت مراجعه کودکان مبتلا به اُمیکرون به این مرکز درمانی چگونه است؟»،گفت:  با شیوع اُمیکرون که کودکان را درگیر می‌کند و با توجه به بازگشایی مدارس  و کامل نبودن پوشش واکسیناسیون در این گروه سنی، مشاهده می‌کنیم مراجعات بیمارستانی در دو هفته اخیر به ویژه در چند روز اخیر دو سه برابر افزایش داشته و به همین نسبت میزان بستری نسبت به دی ماه نیز بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش کووید بیمارستان مفید 29 تخت دارد، افزود:یکسری بیماران، بیماران قطعی کرونا و یکسری مشکوک به کرونا هستند؛ به شکلی که تقریبا نیمی از بخش کرونایی و نیمی مشکوک هستند.

رئیس بیمارستان کودکان مفید تصریح کرد: با توجه به اینکه سویه غالب جامعه اُمیکرون است حدس زده می‌شود این کودکان بستری نیز مبتلا به اُمیکرون باشند.

نوری پور درباره «مهمترین علائم اُمیکرون در کودکان»، گفت: یکسری از ابتلای کودکان می‌تواند بدون علامت باشد و بعضی با علامت است.

این فوق تخصص کودکان متذکر شد: آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، گرفتگی صدا، سرفه، تب، بی حالی، لرز،گاهی علائم گوارشی مثل اسهال و استفراغ از جمله علائم در کودکان است.

رئیس بیمارستان مفید ابراز داشت:گاهی نیز ممکن است درگیری ریه اتفاق بیفتد و در موارد شدید ممکن است تنگی نفس و کبودی لبها وجود داشته باشد.

ارسال نظر