شناسه خبر : 8711

۲۲۱ هزار نفر در گنبدکاووس تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۲۲۱ هزار نفر در گنبدکاووس تحت پوشش بیمه سلامت هستند

رییس بیمه سلامت گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: ۲۲۱ هزار و ۳۱۸ نفر معادل ۶۳ درصد جمعیت ۳۵۰ هزار نفری این شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، زهرا غلامی اظهارداشت: خدمات‌ بیمه سلامت در قالب پنج صندوق کارمندی، روستایی و عشایری، سایر اقشار، ایرانیان و سلامت همگانی به شهروندان ارائه می‌شود و از سال ۹۷ در صندوق بیمه سلامت همگانی عضو جدید نمی‌پذیریم.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم گنبدکاووس عضو صندوق کارمندی، ۱۷۱ هزار نفر روستایی و عشایری، ۶ هزار نفر سایر اقشار، دو هزار نفر ایرانیان و بیش از ۲۳ هزار نفر نیز بیمه سلامت همگانی هستند.

وی ادامه داد: از ۱۳ آبان امسال اجرای طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی ایرانیان آغاز شد که بر این اساس افرادی که هیچ بیمه‌ای ندارند با مراجعه به چهار دفتر پیشخوان معرفی شده می‌توانند برای دریافت این بیمه نام‌نویسی کنند و ضعیت آنها در قالب طرح حمایتی دولت بررسی و مشخص می‌شود.

رییس بیمه سلامت گنبدکاووس اضافه کرد: این افراد در صورت قرار گرفتن در دهک‌های یک تا سه، دفترچه رایگان بیمه سلامت همگانی ایرانیان دریافت می‌کنند و افرادی که در دهک چهار قرار گیرند باید ۵۰ درصد هزینه و از دهک پنج به بالا باید کل هزینه سالانه معادل پنج میلیون و ۸۰۸ هزار ریال را پرداخت کنند.

غلامی افزود: به افرادی که دارای هیچ نوع بیمه ای نیستند تا ۳۱ فروردین ۹۹ فرصت داده شده تا به دفاتر پیشخوان مراجعه و برای دریافت بیمه سلامت همگانی ایرانیان نام‌نویسی کنند.  

رییس بیمه سلامت گنبدکاووس خاطرنشان کرد: هم اینک چهار دفتر پیشخوان در رابطه با طرح بیمه سلامت همگانی ایرانیان در شهرستان مشخص شده که تلاش داریم بزودی دو دفتر پیشخوان جدید نیز اضافه شود.

غلامی افزود: افراد دارای بیمه سلامت ۳۰ درصد هزینه درمان سرپایی و ۱۰ درصد هزینه بستری را پرداخت می‌کنند و برای روستاییان و عشایری که از طریق سیستم ارجاع به مراکز درمانی دولتی معرفی شوند هزینه پرداختی فقط پنج درصد خواهد بود.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

ارسال نظر