شناسه خبر : 7302

۱۴۵ هزار همپوشانی بیمه‌ای شناسایی و برطرف شد

۱۴۵ هزار همپوشانی بیمه‌ای شناسایی و برطرف شد

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۱۴۵ هزار همپوشانی بیمه‌ای در این استان توسط سازمان‌های بیمه‌گر شناسایی و برطرف شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محسن رعنایی با بیان اینکه با تشکیل بانک اطلاعاتی این همپوشانی انجام شد اظهار داشت: هم اکنون ۶۰۵ هزار نفر از شهروندان این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند این در حالی است که این آمار در سال ۹۴، ۷۵۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه بودند.

وی افزود: علیرغم این رفع همپوشانی بیمه ای هم اکنون نیز برخی از شهروندان این استان دارای دو یا سه دفترچه بیمه درمان هستند.

رعنایی با بیان اینکه در این طرح هیچ کس بدون بیمه نخواهد ماند افزود: طرح همپوشانی با نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و نیروهای مسلح انجام شده است که افرادی که بیش از یک دفترچه دارند شناسایی و دفترچه های اضافه حذف شده است، هر فردی از بیمه ای باید استفاده کند که استحقاقش را دارد.

وی بر جزیره ای عمل کردن در حوزه بیمه ای نیز انتقاد کرد و افزود: برای جلوگیری از این امر طرح همپوشانی اجرا شده است اما هم اکنون نیز نیاز به ساماندهی دارد.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح فرد با ارائه کد ملی از دفترچه ای باید استفاده کند که اصلی است دفترچه فردی باطل خواهد شد.

رعنایی با بیان اینکه در اورژانس پذیرش بیماران با هر دفترچه ای استفاده خواهد شد افزود: اما در بستری ها از بیمار بعد از پذیرش خواسته می شود که دفترچه اصلی را  ارائه دهد.

وی با بیان اینکه باید آمار دقیقی از بیمه شده های استان در اختیار داشته باشیم گفت: برخی از شهروندان قانونی و یا به دلایلی مختلف داری چند دفترچه هستند که این امر مانع آمار دقیقی از وضعیت بیمه ای افراد سطح جامعه می شود.

رعنایی با بیان اینکه بیمه سلامت دارای پنج صندوق است افزود: چند دفترچه ای بودن موجب افزایش هزینه ها و از جمله بروز تخلفات می شود.

وی اظهار داشت: این امر در بیماران خاص و افرادی که دارای بیماری های سخت علاج هستند بیشتر نمود پیدا می کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۶۵ هزار نفر هم بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیروهای مسلح هستند.

رعنایی از دستگاه ها، نهاد ها و ارگان های حمایتی خواست تا برای همپوشانی تلاش کنند و گفت: چند دفترچه ای بودن هزینه های زیادی برای دولت در بر دارد.

۶۱۰ موسسه، ۱۲بیمارستان، هشت شبکه بهداشت و درمان، ۳۶۴ موسسه مستقل و ۲۲۶ موسسه وابسته با بیمه سلامت این استان قرار داد دارند.

همچنین در ۳۲ دفتر پیشخوان تمامی خدمات به بیمه شده های این استان ارائه می شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد. 

ارسال نظر