شناسه خبر : 7259

۸۰ هزار نفر از ۴۶۰ هزار بیمه شده استان قزوین حق بیمه پرداخت می‌کنند

80 هزار نفر از 460 هزار بیمه شده استان قزوین حق بیمه پرداخت می‌کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین عنوان کرد: ۷۰ درصد مطالبات بیمارستان‌های دولتی و خصوصی علی الحساب تا اردیبهشت ماه سالجاری پرداخت شده است.

به گزارش‌چابک آنلاین به نقل از ایلنا، نشست هم اندیشی شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت با اصحاب رسانه استان در سالن جلسات بیمه سلامت استان قزوین برگزار شد.

قاسم بهرامی ضمن تبریک هفته خبرنگار بیان کرد: اصحاب رسانه بازوان توانمند جامعه در امر اطلاع رسانی هستند که می‌توانند یاریگر دستگاه ها در اجرای امور محوله باشند.

وی گفت: از 460 هزار بیمه شده استان، 80 هزار نفر حق بیمه پرداخت می کنند و مابقی به طور رایگان بیمه شده اند و در واقع هشتاد درصد حق بیمه از سازمان مرکزی تخصیص یافته و این تخصیص از سوی دولت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین اظهار کرد: اگر اعتبار از سوی دولت تامین نشود قادر به پرداخت حق بیمه طرف قرارداد نیستیم.

بهرامی عنوان کرد: در طول سال، 24 میلیارد تومان از بیمه شدگان به عنوان حق بیمه دریافت کردیم در حالیکه این مبلغ 170 میلیارد تومان حق بیمه بوده که مابه التفاوت را دولت پرداخت کرده است.

وی افزود: در استان هیچ بیمارستانی نداریم که با بیمه سلامت قرارداد نداشته باشد و 70 درصد مطالبات بیمارستان های دولتی و خصوصی علی الحساب تا اردیبهشت ماه سال جاری پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین تصریح کرد: حدود یازده میلیون نفر دارای دفترچه بیمه رایگان هستند و این افراد فقط مجاز هستند به بیمارستان های دولتی و دانشگاهی و پاراکلینیک های درمانگاهی دانشگاهی مراجعه کنند که با توجه به پرداخت حق بیمه طرف های قرارداد،  این افراد می توانند دفترچه بیمه ایرانیان دریافت کنند و به ازای هر نفر در یکسال سیصد هزار تومان پرداخت کنند و از خدمات تمام بیمارستان های دولتی استفاده رایگان نمایند.

بهرامی با اشاره به نسخه الکترونیک اضافه کرد: نسخه الکترونیک یک دستورالعمل سازمانی است که مکلف شدیم تا پایان سال سی درصد طرف قرارداد الزاما نسخ به طور الکترونیک انجام شود که مراجعه کنندگان از طریق نرم افزار به طور الکترونیک پذیرش می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر این امر به طور پایلوت در قسمت های جزیی شهر انجام می شود. در سطح کشور نیز از لحاظ اجرای این طرح، بعد از استان های کرمان و آذربایجان شرقی در رنج متوسط کشوری هستیم و به طور آزمایشی در حال انجام است.

ارسال نظر