شناسه خبر : 8505

۲۶ بانک در کشور مالت دارای مجوز هستند/ بانکداری مالت از الگوی بانکی سنتی پیروی می‌کند

26 بانک در کشور مالت دارای مجوز هستند/ بانکداری مالت از الگوی بانکی سنتی پیروی می‌کند

سازمان خدمات مالی مالت (MFSA) در درجه اول قوانین بانکی را اجرا می کند و بانک ها در مالت با حمایت یک شبکه در سراسر جهان طیف گسترده ای از معاملات ارزی را ارائه می دهند.

به گزارش چابک آنلاین، با این حال ،بیشتر شبکه های مرتبط با نظام بانکی ایالات متحده به واسطه های اروپایی متکی هستند که اغلب منجر به هزینه های بالاتر معاملات می شوند.

همچنین بانک ها خدمات استاندارد وام دهی، اضافه برداشت و امور مالی تجارت را ارائه می دهند.

ازدیگر ویژگی های بانک های مالت این است که در بررسی برنامه های مربوط به امور مالی منعطف هستند.

در حال حاضر 26 بانک در مالت دارای مجوز هستند و 3 شعبه بانک خارجی در این کشور فعالیت می کند که با قانون بانک مرکزی  سال 2002 مالت و مصوب سال 1994 بانکی اداره می شوند.

سازمان خدمات مالی مالت (MFSA) تنها تنظیم کننده روابط مالی این کشور بوده که مسئولیت صدور مجوزها و نظارت بر موسسات اعتباری و مالی را بر عهده دارد.

بانکداری مالت به دلیل مقاومت بالای نظام بانکی داخلی پایدار است و بانک های داخلی از الگوی بانکی محافظه کارانه و سنتی پیروی می کنند.

مهم ترین بانک های مالت به شرح زیر هستند:

بانک والتا ( Bank of Valletta ) :

این بانک در سال 1974 تأسیس شد و مقر آن در سانتا ونرا است و خدمات شخصی بانکی، بیمه عمر، خدمات بازنشستگی و انواع کارت های اعتباری را ارائه می دهد.

این بانک همچنین محصولات و خدمات بانکی تجاری را برای شرکتهای کوچک و متوسط و همچنین خدمات مدیریت ثروت و معاملات سهام بورس ، تضمین امور بانکی ، خدمات ارزی وبانکی اینترنتی و تلفن همراه ارائه می دهد.

این فعالیت ها از طریق شبکه خرده فروشی با 44 شعبه و آژانس و همچنین از طریق دفاتر نمایندگی در استرالیا ، بلژیک ، ایتالیا و لیبی هم انجام می شود.

در سال 2016، دارایی کلی این بانک 12 میلیارد دلار محاسبه شده است.

بانک اچ اس بی سی ( HSBC ) :

این بانک پیشروترین گروه بین المللی خدمات بانکی و مالی در مالت است و مقر آن در والتا است و از طریق بخش خرده فروشی بانکداری و مدیریت ثروت (RBWM) ، بانکداری تجاری (CMB) و بانکداری جهانی و بازارها (GB&M) فعالیت می کند.

از 31 دسامبر سال 2016 ، این بانک 28 شعبه و نمایندگی در مالت ، از جمله 3 شعبه و آژانس در  گوزو ((Gozo را اداره می کند.

در سال 2016، درآمد کلی این بانک بیش از 6 میلیارد دلار برآورد شده است.

بانک اف آی ام ( FIM Bank ) :

این بانک در سال 1995 تاسیس شد و به 4 بخش اصلی تقسیم می شود : امور مالی تجارت، دریافت جریمه ها، فاکتور کردن و خزانه داری.

مقر این بانک در سنت ژولیان است و دارایی کلی آن در سال 2016 چیزی حدود یک میلیارد و 800 میلیون دلار برآورد شده است.

 

رژین میدانی

ارسال نظر