شناسه خبر : 21427

سهم تسهیلات بانک‌هابرای اجرای پروژه‌ها ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

سهم تسهیلات بانک‌هابرای اجرای پروژه‌ها ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (شنبه) سهم هر یک از بانک‌ها و وزارتخانه‌ها برای پرداخت تسهیلات جهت اجرای پروژه‌ها را تا سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان تعیین کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (شنبه 14 اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور بازگشتی از کمیسیون تلفیق لایحه بودجه؛ با اصلاح بند الحاقی 5 تبصره 4 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی 5 اصلاحی تبصره 4 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

- سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلفند حداکثر تا یک ماه پس از تصویب این قانون تا سقف پانصد هزار میلیارد (500.000.000.000.000) ریال سهم هر یک از بانک ها و وزارتخانه ها را تعیین و تضمین بازپرداخت اصل و سود این تسهیلات را به صورت جمعی (یکجا برای هر بانک و وزارتخانه) صادر و به بانک‌های عامل و وزارتخانه های ذینفع ابلاغ نمایند.

 پس از صدور تضمین توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک‌های عامل مکلفند درصورت درخواست تسهیلات از سوی وزارت‌خانه‌های ذینفع، حداکثر یک ماه پس از دریافت درخواست و قبل از شهریور ماه (فصل کاری طرح پروژه ها در مناطق سردسیر) نسبت به پرداخت این تسهیلات در وجه وزارتخانه و یا شرکت تابعه ذینفع اقدام نمایند. مجوز ماده 23 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (1) برای تشخیص شرایط و توجیه برخورداری از تسهیلات بانکی فوق‌الذکر کفایت می‌کند و بانک‌های عامل حق بررسی و کارشناسی مجدد طرح‌ها را ندارند.

سقف هر طرح پروژه پنج هزار میلیارد (5.000.000.000.000) ریال است.

در صورت عدم امکان استفاده کامل از این تسهیلات تا ابتدای شهریورماه، پرداخت تسهیلات تا پایان سال بلامانع است.

در سال 1401 سقف استفاده دستگاه ها از تسهیلات ماده(56) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (1) از ده درصد (10%) به سی درصد (30%) سرجمع اعتبارات دستگاه ها در همه فصول افزایش می یابد.

ارسال نظر