شناسه خبر : 18094

پرداخت وام اشتغال صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی ۲.۵ برابر شد

پرداخت وام اشتغال صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی ۲.۵ برابر شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: صندوق کارآفرینی امید استان در نیمه نخست امسال ۲۲۹ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال به طرح‌های اشتغالزا تسهیلات داد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۵ برابر افزایش دارد.

 به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، رمضان حافظی اظهار داشت: این صندوق در۶ ماه  نخست امسال ۶۰۰ فقره وام به کارآفرینان داده است که این میزان در مدت مشابه پارسال  ۱۳۷ فقره بود.

وی افزود: از محل اعتبارات اشتغال و منابع داخلی این صندوق در نیمه نخست امسال ۲۵۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه به میزان ۱۵۰ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال پرداخت شد.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: این صندوق امسال با پرداخت ۳۴ فقره وام در قالب طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری کسب و کارهای کوچک ایجاد کرد و همچنین در این بازه زمانی ۳۰۷ فقره وام به میزان ۲۷ میلیارد و ۲۵۹ میلیون ریال برای سپرده گذاری و ضروری به کارآفرینان پرداخت کرده است.

وی اظهار داشت: با اجرای کسب و کارهای کوچک می توان اشتغال بیشتری ایجاد کرد که استان در این زمینه قابلیت و ظرفیت بالایی دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم صندوق کارآفرینی امید که متفاوت با بانکها است، آسان‌گیری پذیرش ضامن برای اعطای تسهیلات است به طوری که با توجه به توانایی فرد وام‌گیرنده، یارانه و املاک نیز به عنوان ضامن پذیرفته می شود.

حافظی به طرح‌های این صندوق اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های این نهاد را صندوق های خرد محلی زنان روستایی و عشایری تشکیل می دهد که طی آن تمامی بانوانی که در روستا مشغول به تولید محصولی هستند می توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال با استفاده از یک سفته به عنوان ضامن از این تسهیلات برخوردار شوند.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید، سود این تسهیلات را کمتر از چهار درصد اعلام کرد و با اشاره به سخت گیری برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات و پذیرش ضامن، خاطرنشان کرد: روستاییان، عشایر و کارآفرینان جامعه در پرداخت اقساط وفادارتر هستند در این راستا اکثریت قریب به اتفاق وام گیرندگان این صندوق اقساط خود را به موقع پرداخت می کنند.

وی از طرح یک روستا یک محصول به عنوان دیگر پروژه‌ این صندوق یاد کرد که در هر شهرستان حداقل برای یک روستا اجرایی شده است.

وی روستاهای ملاحسن و اسپاخو در مانه و سملقان، سارمران و سرچشمه اسفراین، گلیان شیروان، فیروزه و قصر قجر بجنورد و دویدوخ راز و جرگلان را از جمله روستاهایی دانست که این طرح در آنها اجرا شده است.

حافظی به اجرای طرح روستای بدون بیکار نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در یک روستای هر شهرستان اجرا شده که موفقیت های خوبی به دنبال داشته است.

وی گفت: هم اینک زمینه های کار برای جوانان بویژه در روستاها به خوبی فراهم است و تسهیلات خوبی برای ایجاد اشتغال پرداخت می شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد روستایی هستند و بیشترین اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی است.

ارسال نظر