شناسه خبر : 8245

تعداد صندوق خرد محلی کشور به ۱۸۰۰ رسید

تعداد صندوق خرد محلی کشور به 1800 رسید

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: هم اکنون ۱۸۰۰ صندوق خرد ایجاد شده است و ۸۰ میلیارد تومان به ۶۰ هزار عضو این صندوق تسهیلات اعطا شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، اصغر نوراله زاده گفت: تا سال 96 تنها 600 صندوق خرد محلی در کشور وجود داشت و هم اکنون به 1800 صندوق رسیده است.
وی افزود: پایش‌ها نشان می دهد که این صندوق‌ها موفق بودند و باید نهادسازی برای کار زنان روستایی و عشایری ادامه یابد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهارداشت: تلاش می کنیم این صندوق‌های خرد محلی در آینده بانک پذیر شوند و معتقدم همانطور که انسان مسیر رشد را طی می کند کسب و کارها نیز اینطور هستند و امیدواریم این نهادهای کوچک بارور شوند.
وی بیان کرد: در بخش بازار رسانی نیز تلاش کردیم با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی این بخش را توسعه دهیم.
نوراله زاده تاکید کرد: صندوق های خرد محلی نشان داد که با اعداد کوچک کارهای بزرگ انجام داد و در واقع با تامین های کوچک اقدامات بزرگ انجام داد.
وی ادامه داد: در ابتدا 15 میلیون تومان تسهیلات به اعضای صندوق که 30 نفر بودند پرداخت شد و در سالهای بعد این میزان افزایش یافت و به 20 و 30 میلیون تومان رسید.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی هم اکنون ٣ هزار تسهیل‌گر در کشور فعالیت می‌کنند و به اعضا آموزش می دهند و امیدواریم با سازوکار فعالیت های نوین آموزشهای مجازی را فعال کنیم و از راه دور آموزشهای تکمیلی ارائه دهیم.

 صندوق‌های خرد محلی می‌توانند در آینده تبدیل به بانک شوند


در ادامه این برنامه مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان و مدیرکل دفترتوسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری گفت: پیام اصلی روز جهانی زن روستایی حمایت از آنان برای ارتقای تپانمندی هاست و حکمرانان مخاطبان اصلی این روز هستند.
فروغ السادات بنی هاشم افزود: حکمرانان در برنامه ریزی ها جایگاه زنان روستایی و عشایری مشخص باشد و تلاش کنند دسترسی آنان به خدمات اموزشی، بهداشتی و بازار عرضه محصولات افزایش یابد.
وی بیان کرد :دو دهه از فعالیت صندوقهای خرد محلی می گذرد و در این مدت دستگاه های مختلف همکاری می کنند که نشان از اثربخشی و کارآمدی این پروژه است.
وی تاکید کرد: هرجا همکاری باشد فعالیت های بزرگی انجام می شود و این صندوق‌های خرد محلی نشان داد که در این مسیر موفق هستند.
بنی هاشم گفت: برای اولین بار زنان روستایی به عنوان سهامدار مطرح می شوند و با توجه به اینکه وام دادن به زنان به لحاظ قانونی مشکل ندارد این امر موجب می شود این صندوق‌ها در آینده تبدیل به بانک شوند.

 

ارسال نظر